Valdemar Lund klar for Molde!

Valdemar Lund (20) skifter ut Danmark med Norge, og skal spille i blåhvit de fire neste årene!

Det danske midtstopper-talentet blir dagens andre signering, og har skrevet under på en fireårskontrakt med Molde Fotballklubb!

- Det er en god følelse. Jeg har hatt lyst til dette lenge nå, og endelig er det i boks, sier Lund.

2003-modellen startet karrieren sin i barndomsklubbene Sundby Boldklub og AB Tårnby, før han tok steget inn i akademiet til F.C København. Den høyreiste stopperen signerte sin første proffkontrakt med den danske storklubben i 2020, og ble kaptein for juniorlaget.

Lund fikk sin Superliga-debut under 2021/22-sesongen, og siden har det blitt 45 kamper og 2 mål for de danske regjerende mesterne. Nysigneringen fikk også med seg seks kamper i Champions League, og var en viktig bidragsyter i sterke resultater mot Manchester City og Dortmund.

Hovedtrener Erling Moe er godt fornøyd med å ha Valdemar på plass.

- Det er en stopper som komplimenterer godt det vi har i klubben fra før. Han har matchet seg på høyt nivå i FCK og kommer hit for å utvikle seg videre. Han kler den måten vi ønsker å spille fotball på, og da passet det perfekt, sier Moe.

NTB_13fIVQ39aVM.jpg
Valdemar Lund i aksjon under en Champions League-kamp mot Bayern München. (Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix via AP)

20-åringen har også vært innom alle U-landslag for Danmark, og står igjen med 24 kamper og 4 mål totalt.

Vi gleder oss til å se Valdemar Lund i den blåhvite drakta, og ønsker han hjertelig velkommen til Molde Fotballklubb!