Utlignet i siste spilleminutt!

Stian Gregersen stanget inn 1-1 på overtid i generalprøven mot Bodø/Glimt.

Endelig var det klart for generalprøven før seriestarten! Kjetil Knutsens Bodø/Glimt gjestet Aker Stadion i det som kunne bli en meget spennende kamp - og det ble det også!

Det var bortelaget som kom best i gang og hadde spillet de første minuttene. Først var det Sondre Sørli som kom seg fri fra sin høyreving, og fyrte av rett på Linde. Deretter var det Botheim som kombinerte med Vetlesen og Sørli. Sistnevnte slo inn foran mål, men etter litt klabb og babb, fikk blåtrøyene frispark.

Molde kom mer med i kampen etter hvert, og etter ti minutter spilt kunne de gått opp i føringen med Ola Brynhildsen. Hussain sitt innlegg endte på bakre stolpe, men der var Glimt-keeper Smits våken og fikk blokkert skuddet. Like etter fikk de en ny mulighet når Holmgren Pedersen ble spilt i bakrom. Ohi var helt alene foran mål, men pasningen fra Molde-backen kom for sent.

Etter drøye halvtimen spilt på Aker Stadion, kom den første scoringen. Stian Gregersen headet ut ballen fra feltet, men der dukket Sørli opp og fikk kontroll på kula. Glimts nysignering var smart i avslutningsøyeblikket og plasserte ballen i hjørnet. Gjestene gikk dermed opp i ledelsen og slik stod det også til pausa!

NTB_qhanVtrv4mY
Erling Moe har en utendørs pauseprat med spillerne. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Det tok seg opp for hjemmelaget som var gode etter hvilen! Hussain, Brynhildsen og Ulland Andersen fikk sine sjanser, men effektiviteten var der ikke.

Deretter var det klart for Fofana-show igjen! Unggutten skapte farligheter umiddelbart, etter å ha kommet inn for Ohi med en halvtime igjen. Først hamret han ballen på innsiden av stolpen etter gode Molde-kombinasjoner. Like etter var han nok en gang nær scoring, da han spilte vegg med Eirik Hestad og driblet seg forbi en mann. Glimt slapp igjen unna med skrekken da Smits fikk kontroll på avslutningen.

Rett før slutt fikk Molde endelig scoringen! Fofana var igjen sterk inne i feltet da han presset fram en corner tre minutter på overtid. Fra hjørneflagget slo Aursnes en nydelig ball mot Stian Gregersen. Molde-stopperen knuste Glimt-spillerene i duellen og stanget kula inn i nettet. Glimts nederlandske sisteskanse forsøkte å holde ballen på rett side av streken, men lyktes aldri. Dermed sikret Molde 1-1 på overtid i det som var en spennende generalprøve!

Søndag om én uke starter Eliteserien 2021. Molde tar i mot KBK på Aker Stadion, søndag 9. mai klokken 18:00.

NTB_eCLZCofIBE4
Molde-spillerne feirer etter utligning på Gregersens utligning. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Kampfakta:

Molde - Bodø/Glimt (0-1) 1-1
Treningskamp
Aker Stadion, Molde
03 mai 2021 kl. 15.30

Mål:

0-1 Sondre Sørli (34)

1-1 Stian Gregersen (93)

Molde

1 Andreas Linde