Ung angrepsspiller klar for Molde!

Niklas Haugland (19) har signert for Molde Fotballklubb!

19 år gamle Niklas Haugland har signert for Molde Fotballklubb! Det bekrefter administrerende direktør Ole Erik Stavrum.

- Niklas er en veldig talentfull spiller! Det er en unggutt med stort potensiale, og som vi gleder oss til å bli bedre kjent med. Det at han har vært i Leeds, er ekstra kult, så nå gleder vi oss til utvikle ham videre, sier Ole Erik Stavrum.

DSC06938.jpg
Niklas Haugland i aksjon på MFK-trening tidligere denne uka.

Haugland har vært på prøvespill i Molde den siste tiden og fikk også sjansen i siste omgang mot Aalesund. Nå er signaturen på plass for den talentfulle angrepsspilleren, som har kontrakt ut 2022.

Han har de siste årene vært en ettertraktet mann i utlandet, med interesse fra klubber som Bayern München og AC Milan. Da Niklas var 16 år gammel, var dette to av lagene han besøkte. Til slutt falt valget på Leeds og England, hvor han spilte i tre år. Haugland var i aksjon for klubbens ungdomslag, blant annet i en U18-kamp mot Manchester United på Old Trafford.

- Opplevelsen på Old Trafford var veldig surrealistisk. Det var masse folk på tribunen og man kjente virkelig på presset før kampstart. United-laget var godt også, med profiler som Shola Shoretire, Hannibal Mejbri og Teden Mengi. Det var en fantastisk opplevelse, sier Niklas Haugland.

Unggutten har tidligere spilt for aldersbestemte lag i Brann. I tillegg spilte han en periode for Fana. Han også 2 mål på 10 kamper for U-landslag. Den foreløpig siste landskampen var mot Portugal i fjor.

Nå gleder vi oss til å se mer av Niklas, og ønsker ham hjertelig velkommen til Molde Fotballklubb!