Uavgjort mot Ranheim

Treningskampen mot Ranheim fredag endte 1-1.

Fra Molde-laget som har startet denne sesongen med to av to mulige trepoengere var det gjort åtte endringer til fredagens treningskamp på Aker Stadion.

Kun Christoffer Remmer, Fredrik Aursnes og Eirik Hestad var igjen fra startelleveren fra de to foregående Eliteserie-rundene.

Resten av laget var Ranmark, Gregersen, Gabrielsen, Telo, Hussain, Wadji, Chima og Mostrøm.

Molde best i gang

Hjemmelaget kom best i gang, og den første store muligheten kom allerede etter tre minutter.

Eirik Hestad slår en glimrende ball ut til Christoffer Remmer som har tatt turen opp fra sin høyreback-posisjon. Remmer drar seg mot dødlinja, før han vender tilbake og slår inn med venstre. I boksen står Hussain helt alene og header over fra syv meter.

Minuttet etter finner imidlertid ballen veien til nettmaskene.

Mattias Moström slår en perfekt innlegg fra venstrekanten med utsiden av høyrefoten sin, Fredrik Aursnes hopper over og ballen ender til slutt på bakerste, der Wadji får en enkel jobb med å sette ballen i det åpne buret.

Etter dette står kampen veldig på stedet hvil i 20 minutter. Ingen av lagene skaper de store sjansene, og Molde har full kontroll på kampen.

Etter 27 minutter er Molde farlig frempå når Aursnes og Hestad kombinerer fint i midtbanen, før sistnevnte slår ballen ut til Telo som kommer på et fint løp langs venstrekanten. Backen slår inn i boksen, og ballen går like over hodet på Chima og klareres vekk fra Ranheims stopperpar.

Ranheim med sen utligning

Etter 30 minutter får Ranheim frispark i en veldig gunstig posisjon. Skuddet går imidlertid i deres egen Jakob Tromsdal, og det som kunne vært en fin scoringsmulighet ender altså med ingenting.

Men ti minutter senere sitter den for bortelaget.

En Ranheim-corner vi aldri klarer å klarere skikkelig ender til slutt på brystkassa til Mads Reginiussen som tar ned ballen, før han banker den i nærmeste hjørne via stolpen. Dermed står det 1-1 til pause.

Store sjanser

Andre omgang starter underholdende av begge lag. Først er det Molde som fosser fremover med Brustad, som kom inn for Remmer i pausen, han slår ballen over til Wadji som er på full fart mot mål. Dessverre får ikke Wadji plassert avslutningen godt nok, og Ranheims keeper får avverget situasjonen.

Like etter er det Ranheim som er nær ved å gå opp i ledelsen.

Simen Sandmæl bryter inne på Moldes banehalvdel, og ender opp alene med keeper Ranmark. Ranmark gjør seg stor når Sandemæl avslutter, og redder mesterlig.

Etter dette roer kampen seg veldig. Ingen av lagene skaper all verden før det er spilt 75 minutter. Da er det Chima som lekkert vender bort Ranheim-stopperen før han avslutter med venstre. Skuddet går utenfor.

Flere mål blir det ikke, og det ender 1-1 på Aker Stadion.

Vår neste seriekamp er mot Tromsø på Aker Stadion 2.april. Billetter og sesongkort får du kjøpt her