Tungt tap i Kristiansund

Ingen god dag på jobben for Molde.

Vi fikk en meget spennende åpning på kampen med intensitet, god stemning og store sjanser begge veier. Kampen var sju minutter gammel da Molde rullet ballen oppover, og til Kristoffer Haugen på kanten. Venstrebacken slo et presist innlegg mot Eirik Hestad, men avslutningen gikk langt opp på tribunen. Like etter var Haugen på farten igjen! Innlegget var godt denne gangen også. Det samme var hodestøtet til Ohi Omoijuanfo! Spissen raget høyest og vant duellen mot KBK-stopperne, men han måtte se seg stoppet av en kjemperedning fra Sean McDermott.

Deretter var det hjemmelaget sin tur! KBKs Aliou Coly kriget ballen i nettet fra corneren, men flagget var oppe og målet ble annullert. Man kunne trygt slå fast at 0–0-resultatet ikke gjenspeilet underholdningsverdien, men slik stod det altså til pause.

NTB_12kcQUwhV8s.jpg
Magnus Wolff Eikrem i aksjon. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Etter hvilen var det mer KBK og etter hvert fikk de også uttelling! Christoffer Aasbak kom ned til dødlinjen og slo et presist innlegg i feltet. Der vant hjemmedebutant Moses Mawa i lufta, og sendte Kristiansund i føringen. Like etter prøvde Agon Muçolli lykken fra skrått hold og den gikk også inn.

Etter to scoringer på to minutter klarte Molde aldri å komme seg til hektene, og hjemmelaget hadde full kontroll ut kampen.

Kampfakta:

Kristiansund - Molde (0-0) 2-0