Vi søker deg som har et bankende hjerte for Molde FKs Gatelag

Stillingen er som hovedtrener for Gatelaget i en hundreprosent stilling og toårs engasjement.

Stillingsinnhold og ansvar som Hovedtrener for Gatelaget:

Organisering/gjennomføring av trening/turneer og aktiviteter, som hovedtrener for Gatelaget.

Samarbeid med Fotballstiftelsens hvor visjonen er "et bedre liv med flere dager uten rus". For mer informasjon om Fotballstiftelsen/Gatelaget i Norge gå inn på www.gatelaget.no

Informasjon om Gatelaget:

Gatelagene er en arena hvor mennesker med rusrelaterte utfordringer får faste rutiner, meningsfull aktivitet og følelse av mestring. Dermed blir fotballtreningene og kampene bare begynnelsen. Gjennom lunsjordninger, prosjekter og aktiviteter bygges ytterligere rusfrie timer. Og gjennom tilhørighet, mestring, fysisk aktivitet og stolt tilhørighet til vår klubb og lag, etableres nye muligheter.

Samtidig fanger Gatelagene opp noen av dem som står lengst utenfor arbeidslivet. Som ikke har flere kurs og tiltak å gå på. Men vi gir ingen opp. Gjennom faste rutiner og fysisk aktivitet bygges grobunnen for varig endring.

Øvrige oppgaver/ansvar:

Klubbens kontaktpunkt for dialog / samarbeid med Fotballstiftelsen / MOT/TRYGG TRAFIKK og andre samarbeidspartnere av Molde Fotballklubb.

Ansvarlig for klubbens gjennomføringer av distriktturneer/skolebesøk i samarbeid med partnere og andre aktiviteter knyttet til klubbens samfunnsoppgaver.

Ansvarlig for klubbens dialog med Molde kommune og NAV innenfor området samfunnsansvar.

Bidra sammen med arrangement/medieansvarlig til å skape innhold og engasjement i alle klubbens kanaler.

Ønskede kvalifikasjoner

Erfaring fra frivillig arbeid, gjerne fra drift av fotballag og/eller idrettsklubb.

Samfunnsengasjert og gjerne med kjennskap til Molde FK

Godt kjennskap til og erfaring fra bruk av digitale arbeidsverktøy og systemer.

Personlige egenskaper:

Strukturert, organisert, effektiv og ser utviklingsmuligheter.

Stor arbeidskapasitet og evne til å håndtere mange parallelle aktiviteter.

Gode kommunikasjonsevner, evne til å jobbe selvstendig og i team.

Gode relasjonskompetanser.

Om arbeidsgiveren

Molde Fotball AS er et aksjeselskap tilknyttet Molde Fotballklubb. Klubben spiller i Eliteserien og laget har hjemmebane på Aker Stadion i Molde. Aksjeselskapet har 17 ansatte, hvorav fire tilhører Driftsavdelingen. I fotballklubben er det om lag 75 medarbeidere. Driftsavdelingen i Molde Fotball AS har base på Aker Stadion, og drifter alle anlegg tilhørende Molde Fotballklubb og leverer tjenester til andre selskaper som er tilknyttet klubben. Dette gjelder spesielt Stadion Eiendom AS og Akerhallen.

Sektor: Privat

Sted: Julsundvegen 14, 6412 Molde