Tre mål på tre minutter da Viking gjestet Aker Stadion!

Vi fikk en underholdende og spennende match mellom Molde og Viking.

Molde åpnet kveldens kamp på meget godt vis! Allerede etter sju minutter spilt fikk Magnus Wolff Eikrem muligheten på hodet. Innlegget fra Martin Linnes var perfekt, men avslutningen fra kapteinen gikk like over. Få minutter senere var det Eirik Ulland Andersen som ladet innleggsfoten. Pasningen var strøken, det var volleyen til Ohi Omoijuanfo og. Kjemperedning!

Mye Molde den første halvtimen, men så fikk gjestene to gode sjanser. Tripic fant Nilsen Tangen på kontringen og Berisha lå på motsatt side. Dagens hvitkledde var alene mot én Molde-forsvarer - Martin Linnes! For en takling!

Like etter var det Tripic som hadde muligheten til å avslutte. Den tidligere Molde-spilleren så at Andreas Linde stod langt ute, og prøvde lykken fra distanse! Han traff perfekt med kraften, men ballen gikk like utenfor.

Etter flere gigantsjanser den første halvtimen, var det rart det ikke hadde kommet en scoring - Så kontret Molde! Birk Risa la inn på bakre til Ola Brynhildsen, som hoppet skyhøyt for å heade ballen videre. Det lyktes også vingen med, og rett foran mål kom Ulland Andersen i god posisjon til å sende hjemmelaget i føringen. Mål! Moldes nummer 23 vant duellen og det stod dermed 1-0 på Aker Stadion.

E09B317E-2EA8-405F-8802-11F2410C3B6B.JPG
Molde-ledelse til pause og vakker solnedgang på Aker Stadion!

Etter hvilen fortsatte Molde å kjøre på. Først ble Wolff Eikrem spilt fri av Etzaz Hussain, men magikeren sin avslutning ble for enkel. Deretter prøvde Linnes lykken fra 18-meters hold. Skuddet var godt og Gunnarsson måtte gi retur, men den Brynhildsen! Fra seks meters hold fikk ikke angriperen stokket beina helt, og ballen gikk utenfor.

Like etter fikk hjemmelaget en like stor sjanse, kanskje enda større! Plutselig var Ulland Andersen helt alene med keeper, men touchet ble for langt og Gunnarsson fikk plukket opp ballen.

Så kom målene! Med 20 minutter igjen snek Samúel Fridjónsson seg inn på blindsiden av Molde-forsvaret, og sørget for utligningen. Viking-jubelen stilnet likevel fort.

Bare minuttet etter viste Ohi Omoijuanfo ren klasse da han ble spilt igjennom og kom alene med keeper. Eliteseriens toppscorer gjorde alt riktig, og satte inn sitt 21. for sesongen. Spissen ble samtidig Moldes mestscorende gjennom en sesong, da han passerte både Andreas Lund og Ole Gunnar Solskjær på 20.

Like etter skjedde det som ikke skulle skje. Viking kom tilbake i kampen med Shayne Pattynama. Molde jaktet seiersmålet i sluttminuttene, men det kom aldri. Det endte dermed med 2-2 på Aker Stadion.

NTB_P-lN1KGimq0.jpg
Magnus Wolff Eikrem i aksjon. Foto: Fredrik Hagen / NTB

Kampfakta:

Molde - Viking (1-0) 2-2
Eliteserien, runde 20
Aker Stadion, Molde
27. september 2021 kl. 18.00

Mål:

1-0 Eirik Ulland Andersen (34)

1-1 Samuel Fridjonsson (70)

2-1 Ohi Omoijuanfo (71)

2-2 Shayne Pattynama (73