Torkild Brakstad er død

MFK-legenden Torkild Brakstad ble 75 år.

Fredag kveld mottok Molde Fotballklubb et trist budskap!

Beskjeden om at vår kjære Torkild Brakstad, nær 76 år gammel, har gått bort setter sine spor i klubben.

Torkild spilte 513 kamper for Molde Fotballklubb’s A- lag i perioden 1962 til 1978, han spilte forøvrig også for Træff – hvor han spilte i sine barne- og ungdomsår. Torkild spilte også en kortere periode for Hamar IL i studietiden. Torkild Brakstad fikk også med seg 3 A- landskamper og 1 U21 landskamp i 1974.

Han har i tillegg vært en bauta i byggingen av klubb og lag for MOLDE FK både som trener, leder og Æresmedlem. Han har også hatt treneroppgaver i andre Norske klubber og har satt sterke spor etter seg spesielt i Tromsø IL.

Dagens medlemmer av Molde Fotballklubb og dens supportere, tilskuere og samarbeidspartnere setter stor pris på Torkild’s innsats for klubben hvor hans arbeid dannet en solid grunnmur for dagens Molde Fotballklubb.

Molde Fotballklubb lyser fred over Torkild Brakstad’s minne.