Toivio til Termalica Nieciecza

Den finske landslagsstopperen er solgt til den polske klubben Termalica Nieciecza

Joona Toivio var mandag på plass i Polen for å gjennomføre den medisinske testen, og etter at klubbene de siste dagene har kommet til enighet, er Joona nå klar for å ta fatt på en ny epoke i karrieren.

Toivio kom til Molde FK fra Djurgården tilbake i 2013. I tiden i Molde har han spilt 107 kamper, og Ole Gunnar Solskjær sier det er med tungt hjerte han tar farvel med stopperen.

- Joona har vært svært viktig for oss hele veien. Dessverre ble ikke forrige sesong det helt store, og Joona ønsket mer spilletid enn vi kunne love. Det er stor konkurranse om plassene på laget, så derfor var dette den beste løsningen for begge parter. Joona trenger å spille fast for å opprettholde nivået som kreves av en landslagsspiller, og det vil ha få muligheten til nå, sier Solskjær.

Toivio ser frem til å ta fatt på nye utfordringer, selv om det er vemodig å flytte fra Molde etter disse årene.

- Jeg ønsker å takke klubben og alle involverte for den flotte tiden jeg har hatt her, og ikke minst alle medspillerne jeg har vært så heldig å få spille med. Så vil jeg selvfølgelig takke supporterne som har støttet meg hele veien, og jeg kommer virkelig til å savne byen og alle de flotte menneskene jeg har vært så heldig å bli kjent med, sier finnen.

Vi i Molde Fotballklubb vil takke Joona for fem flotte år, og ønsker ham alt godt på veien videre!