Tap mot rivalen

Molde FK gikk på sitt første tap i Eliteserien siden mai da de tapte mot Rosenborg søndag kveld.

Bra start
Det var god trøkk i de første minuttene av storoppgjøret. Lagene tok og følte på hverandre de første 10 minuttene og det var flere av spillerne som fikk kjenne på gressmatta. Mathis Bolly lå nede med skade og måtte få assistanse fra støtteapparatet. Heldigvis gikk det bra med vingen og han klarte å spille videre. Etter 12 minutter smalt det bra gjestene! Leke James tråklet seg gjennom RB-forsvarerne på venstre side i boksen. Deretter sendte han ballen på bakerste stolpe der Ohi satte inn sitt 14. mål for sesongen!

Hjemmelaget snur kampen
Etter en knapp halvtime spilt kom vertenes største sjanse. Mike Jensen fyrte av et tungt skudd som Linde bokset ut i feltet. Der var Søderlund som fikk headet ballen mot mål, men heldigvis hang Linde igjen med på notene og slo ballen i tverrliggeren og ut på siden!  Etter 34 minutter hadde Rosenborg kommet seg mer og mer inn i kampen, og scoringen kom til slutt. Søderlund sendte en meget god pasning gjennom til Akintola som scoret alene med Linde. 1-1 etter 34 minutter. Etter 40 minutter er hjemmelaget der igjen, denne gang med Hovland. Lagene gikk dermed til pause med stillingen 2-1.

Like før pause skjedde det derimot noe som ville gjøre neste omgang enda mer spennende. Aleksander Søderlund gjør en stor feilberegning og klipper ned Fredrik Aursnes. Dommeren gir et korrekt andre gult kort til spissen som da forlate banen.

B50pG7tShBU
Rosenborg snudde omgangen og gikk til pause med 2-1.Foto: Ole Martin Wold / NTB scanpix

I 2.omgang satte Molde press på et Rosenborg med en spiller mindre, men de klarte aldri å få ballen i mål. Christensen kom inn for en Ohi som måtte ut i pausen. Molde fortsatte å presse hjemmelaget, men det ville seg ikke for blåtrøyene i kveld. Isteden økte RBK ledelsen med innbytter Bjørn Maars Johnsen etter 82 minutter. Med 3-1 døde kampen litt, og resultatet stod seg kampen ut. Molde gikk dermed på sitt første tap i Eliteserien siden mai mot Tromsø.

Til Eurosport forklarte Erling Moe at han syntes de ikke var kreative nok, og han var ikke fornøyd med målene. Han ville ikke komme med noen unskyldninger og forklarte at i kveld var de ikke gode nok.

Nå må serielederne bare se mot et nytt derby som kommer allerede på lørdag! Da kommer Kristiansund til Aker Stadion og vi gjør klart for en ny storkamp.