Tap i Kristiansund

Vi tapte lørdagens derby i Kristiansund 1-0.

Tross flere gode muligheter, var det Kristiansund som trakk det lengste strået i lørdagens derby i Kristiansund.

Målet av Stian Aasmundsen i det 58.minutt var det eneste målet som ble scoret, og bortelaget klarte aldri å bryte ned Kristiansund.

Første omgang var en jevnspilt affære, og vi hadde to gode muligheter hvor det fort kunne vært vi som tok ledelsen. Først et frispark fra Petter Strand, så en god avslutning fra Moström. Begge gangene er KBKs sisteskanse med på notene, og berger hjemmelaget.

I andre omgang skjer det ikke stort før nevnte Aasmundsen setter ballen kontant i mål etter innlegg fra høyre.

Innbytter Erling Braut Håland var farlig frempå når han kriger seg gjennom feltet og ender alene med keeper i det 65.minutt, men keeper varter opp med en kjemperedning og avverger 17-åringens skuddforsøk.

Petter Strand smeller ballen i treverket i det 84.minutt, og dette er det nærmeste vi kommer en utligning.