Styrker kvinnesatsinga!

Hovedtrener August Nyland og leder Erlend Holmlund blir sentrale brikker i den nye avdelinga på Aker stadion.

Molde Fotball gjorde i august et vedtak på at klubben ønsker å øke sin kvinnesatsing, med Toppserien som mål. I den forbindelse forsterker klubben apparatet rundt MFK Kvinner med en leder i 100% stilling.

Erlend Holmlund blir leder for den nye avdelinga på Aker stadion, med umiddelbar oppstart.

– Erlend er dedikert og har vært med i apparatet i flere år. Han kjenner forholdene og sitter på mest innsikt. Vi snakket med flere i en intern prosess, men han har de beste forutsetningene og den største lidenskapen til å lede satsinga, sier direktør Ole Erik Stavrum i Molde Fotball.

Holmlund har vært involvert i kvinnesatsing siden 2020, da han kom inn i en assistent/analyse-rolle. Dette ble videreført i 2021. I 2021 hadde han også ansvaret for J16-laget, som tok seg til finale i Norgesmesterskapet.

I 2022 har Erlend vært assistenttrener for Kjell Arne Hestad og har hatt en rekke administrative oppgaver rundt kvinnelaget, og fra sommeren har han også hatt en rolle som spillerkoordinator for sports-administrasjonen i klubben.

Totalt sett har Holmlund vært involvert i ulike roller siden 2018, fra J12 i breddeavdelingen og Akerakademiet - til dagens rolle.

Tilbake som hovedtrener

I tillegg er August Nyland tilbake som hovedtrener etter et opphold i Hødd og en høstsesong i en fri rolle i akademiet.

– Den jobben Kjell Arne og Erlend og de andre har gjort i forarbeidet blir historisk viktig for damefotballen i Molde. Rapporten er svært grundig og tydelig. For meg personlig blir det veldig bra å fortsette samarbeidet med Erlend, som jeg har jobbet tett sammen med før. Det er ekstremt triggende å bli bedt om å gjøre et oppdrag som jeg har brent for i mange år, sier Nyland.

Vi ønsker Erlend og August velkommen i sine nye roller, og ser virkelig frem til utviklingen i kvinnefotballen i MFK de neste årene.