Overbevisende borteseier mot Strømsgodset

Molde vant overbevisende borte mot Strømsgodset og slår de dermed 4-0 for tredje kamp på rad.

Til slutt rant målene inn for Molde etter en tøff første omgang. Strømsgodset presset romsdalingene og var til tider det beste laget på banen. I andre omgang snudde det og Molde vant til slutt hele 0-4 på Marienlyst Stadion.

Tøff første omgang

Strømsgodset gikk i strupen på Molde fra starten av kampen. Romsdalingene ble presset og klarte ikke å komme til muligheter. Det gjorde Godset! Etter 11 minutter spilt på Marienlyst Stadion, kom den første store sjansen. SIF-kaptein Maigaard spiller inn mot Salvesen som hopper over ballen. Plutselig er Johan Hove gjennom, alene med Andreas Linde. Han forsøker å avslutte i lengste, men Linde får en fot på den. Deretter får Salvesen to store muligheter. Først header han like utenfor målet inne i MFK-feltet etter innlegg fra Vilsvik. Bare minutter senere får Godset-spissen en ny mulighet på hodet, men han klarer ikke å styre ballen mellom stengene denne gangen heller.

Det så lenge ut som at hjemmelaget kom til å få det første målet, men rett før pause sitter scoringen for Molde! Eirik Hestad drar seg innover fra høyrekanten og skyter fra 20 meter. Keeper Myhra er sjanseløs! Ballen går inn via stolpen og bortelaget går dermed opp i føringen rett før pause.

NTB_80cF7VUyOgA
Eirik Hestad skyter Molde opp til 0-1. Foto: Fredrik Hagen / NTB scanpix

Øker ledelsen

Strømsgodset fortsatte å presse Molde i andre omgang, men etter en time spilt på Gamle gress øker romsdalingene. De holder trykket oppe på et hjørnespark og Hussain er mannen som setter 0-2. Ballen ender opp hos Ellingsenq som skyter fra 16-meteren. Hussain fanger opp ballen, får vendet opp og setter den i nettet. Molde er nære med å sette 0-3 allerede ett minutt etter doblingen, men får en ny sjanse rett etterpå. Henry Wingo banker inn et innlegg langs bakken mot James. Moldes nummer 10 kaster seg fram foran Hansen og øker til 0-3. Glimrende angrepsfotball!

Med 10 minutter igjen av kampen setter Molde spikeren i kista med 0-4! Knudtzon header ballen til seg selv og setter fart bak SIF-forsvaret. Ingen klarer å stoppe lynvingen som smeller inn 0-4 forbi keeper Myhra.

NTB_cmDEAAw1fpw

7 Magnus Wolff Eikrem

19 Eirik Hestad

10 Leke James