Storseier på fotballens festdag

De tilreisende supporterne fikk juble fire ganger etter scoringer av Wolff Eikrem, Fjørtoft Løvik og Samuel!

Molde var på plass i Skien for å møte Odd på fotballens nasjonaldag. Bortelaget var ivrig etter scoring de første minuttene, og allerede etter fire minutter skulle Fredrik Gulbrandsen være nære på. Kaptein Magnus Wolff Eikrem sendte gjennom Gulbrandsen som alene med keeper avsluttet, men forsøket ble stoppet av Odds Andre Hansen.

Knappe kvarteret etter var samme duoen på fart igjen, men denne gang var rollene snudd om! Odds Ivancevic spiller en dårlig pasning til keeper. Gulbrandsen plukker opp ballen og sender ballen videre til Wolff Eikrem som plasserer ballen i høyre hjørne. Vi leder på Skagerak Arena!

Kampens første omgang skulle by på mer! Odds Miettinen fratok Gulbrandsen for en stor mulighet alene med keeper etter hands. Dommer dro frem det røde kortet, og hjemmelaget ble en mann mindre på banen.

Frispark fra 16-meters hold, Wolff Eikrem klar for å fyre til. Klokken passert 33 spilte minutter, og kapteinen fyrer til ned mot keeperhjørnet. Ballen ender i mål, bak keeper Hansen! De blåhvite leder 2-0 til pause!

Bortelaget gikk ut til andre omgang med samme intensitet! Ti minutter ut i omgangen sendte Gulbrandsen ballen videre til Eikrem. Eikrem spilte videre til en umarkert Stenevik som fyrte til, men forsøket ble reddet på strek!

Eikrem var virkelig hovedperson i kveldens forestilling! Noen få minutter senere var Molde nære på, nok en gang! På egen banehalvdel varter Eikrem opp med fantastisk forarbeid i det han sender gjennom Stenevik. Sistnevnte spiller tilbake til Eikrem som flikker Kristian Eriksen alene med keeper, men en god redning hindrer dagens tredje scoring.

Albert Posiadala spilte sin første kamp fra start i Eliteserien. Etter 65 spilte minutter fikk han  muligheten til vise hva han er god for. Ingebrigtsen dribler seg forbi flere Molde-forsvarere, og Øyvann forsøker tappert å blokkere avslutningen. Skuddet ender opp med å bli en kjemperedning av Posiadala!

72 spilte minutter, Markus Kaasa og Eirik Hestad kombinerte med hverandre. Sistnevnte sendte ballen videre til Mathias Fjørtoft Løvik som fra skrått hold måket til. Etter at ballen var innom keeper og stanga, endte ballen til slutt i mål! 3-0 til Molde!

NTB_S4r7Qv-Z3sw.jpg
Mathias Fjørtoft Løvik feirer sin tredje Eliteserie-scoring i den blåhvite trøya! Foto: Trond R. Teigen / NTB

Molde var ikke ferdig for dagen. 79 spilte minutter hiver Erling Moe inn Sondre Granaas og Aaron Samuel. To minutter senere skulle begge være delaktig i scoring. Midtbanetalentet Granaas la inn mot bakre stolpe hvor Samuel headet inn Moldes fjerde scoring! 4-0!

Fotballens festdag endte dermed med 4-0 og tre poeng hjem til Molde! Vi er tilbake på vinnersporet, og håper på å se flest mulig på kamp hjemme mot Sarpsborg 08, førstkommende mandag!

Kampfakta

Odd - Molde (0-2) 0-4
Eliteserien, Runde 6
Skagerak Arena, Skien