Storseier mot Godset

Leke James fikk tillit fra start og svarte med hat-trick på 14 minutter mot Strømsgodset! Resultatet ble 0-4 på Marienlyst Stadion.

K P
1 Bodø/Glimt 3 9
2 Molde 4 9
3 Brann 4 7
3 Odd 4 7

Strømsgodset og Molde åpnet den 12. runden av Eliteserien lørdag kveld 22. juni. Kampen ble spilt på Marienlyst stadion. Molde lå på toppen av tabellen, mens Strømsgodset lå på en 15. plass før runden startet.

Her er laget som startet på Strømsgodset

Solid Start
1.omgangen ble en festomgang for gjestene. Etter bare 10 minutter slo Eikrem inn en dødball på bakerste stolpe. Bjørnbak headet ballen tilbake inn forran mål hvor Ellingsen fikk stå alene og stange ballen til høyre for Godset-keeperen. Molde opp i en tidlig ledelse!

tdc66a0d
Martin Ellingsen åpnet målshowet etter 10 minutter! Foto: Fredrik Hagen / NTB scanpix

Leke-stue
Deretter var det duket for kampens profil. Den nåværende topscoreren i ligaen, Ohi Omoijuanfo, ble benket og Leke James fikk tilitt fra start. Spissen svarte på tilitten med en hat-trick på 14 minutter! 15 minutter var spilt da Eikrem sendte ballen gjennom til James, som dro av to menn og satte ballen sikkert nede i hjørne. Mål nummer to kom etter et skudd fra Eikrem som gikk i en Godset-forsvarer og til James som stod alene på bakerste og enkelt satte inn Moldes tredje mål etter 23 minutter! 6 minutter etter fikk Nigerianeren fullført hat-tricket sitt, da han headet inn corneren fra Eikrem, som også må si seg fornøyd med kveldens målpoeng! 0-4 var stillingen etter en halvtime spilt, og resultatet stod seg omgangen ut.

tdc66a16
Leke James ble kampens store profil med sine 3 mål! Foto: Fredrik Hagen / NTB scanpix

Målløs 2.omgang
Alle målene og de fleste hendelsene kom i 1.omgang og det ble som ventet lite som skjedde omgang nr. 2. Molde kontrollerte kampen i sitt tempo og kampen endte 0-4. Sjølstad, Hussain og Ohi fikk komme inn for Bjørnbak, Eikrem og James.

Neste kamp
Nå venter ny kamp på Aker Stadion, når Brann kommer på besøk! Kampen spilles søndag 30. juni kl. 20.00. Kjøp billetter her!

MFK_Kampannonsering_Brann_1920x1080