Storsatsing på damefotballen

I samarbeid med Sparebanken Møre og fotballkretsen skal vi løfte damefotballen.

Både toppen og bredden på damesiden skal styrkes, etter at Sparebanken Møre har bestemt seg for å satse på å løfte damefotballen i Møre og Romsdal.

Molde Fotballklubb får midler til satsing, samtidig som Nordmøre og Romsdal fotballkrets får midler til fellestiltak. Administrerende direktør i Molde Fotballklubb, Øystein Neerland, sier dette om satsingen:

– Molde FK ønsker å øke antallet jenter som spiller fotball, og vi er opptatt av å løfte jente og damefotballen på en helhetlig og bærekraftig måte. Vi har stor tro på at topp skaper bredde – og omvendt. Molde FK ønsker derfor å styrke satsingen på damelaget i 2. divisjon, sier Neerland.

Planen er å løfte fotballen på damesiden fra de yngste jentene og opp på seniornivå.

– Midlene fra Sparebanken Møre skal blant annet bidra til et mer profesjonelt opplegg rundt laget, samtidig gi et enda bedre tilbud i aldersbestemte lag og gjennom Akademisatsing også for jentene, sier Øystein Neerland i Molde FK.

Molde Fotballklubb har per i dag et seniorlag i 2 divisjon. Lørdag serieåpner de med «bortekamp» mot Træff på Reknesbanen kl. 14.00.