Sondre Granaas klar for Molde!

Sondre Granaas (17) har skrevet under på en treårskontrakt med Molde Fotballklubb.

Administrerende direktør i klubben Øystein Neerland bekrefter at midtbanetalentet Sondre Milian Granaas er klar for Molde. 17-åringen skifter ut brunt med blått, og blir dermed årets første signering!

- Vi er glade for at vi nå gikk i mål med overgangen. Sondre er en meget talentfull fotballspiller, som vil passe godt inn i Moldes profil. Dialogen med Mjøndalen har vært konstruktiv og profesjonell og vi takker Mjøndalen for at vi fikk til denne spennende overgangen sier adm. direktør Øystein Neerland.

Sondre Granaas fikk sin første start i OBOS-ligaen for Mjøndalen hjemme borte mot Kongsvinger i april, og siden har han vist seg som et av landets største talenter. I sin første sesong på seniornivå noterte unggutten seg for to mål og tre målgivende på 28 kamper. Nå ser han fram til et nytt kapittel i Rosenes by!

- Veldig godt førsteinntrykk! Jeg ser frem til å treffe gutta, og få kommet i gang. Alt ser bra ut, sier Granaas.

- Går til Norges beste fotballklubb

Interessen for talentet har bare vokst med tiden. Tidligere i vinter uttalte Mjøndalen-sjef, Håvard Kleven, at han ville bli overrasket dersom Granaas fortsatt var MIF-spiller på nyåret. Kleven's spådom har nå vist seg å være korrekt.

- For Sondre er dette en stor dag, for alle som er glade i Mjøndalen Fotball er det også en stor dag. Han går til Norges beste fotballklubb, så dette er veldig gøy og en enorm annerkjennelse til de som har jobbet med Sondre i Mjøndalen Fotball, sier Kleven, som tok turen til Molde da avtalen skulle signeres.

Granaas har også vist seg på internasjonale scenen. 2006-modellen har representert aldersbestemte landslag 11 ganger, og i september bemerket han seg med to scoringer i G18-debuten mot Sverige. Den ferske Molde-vervingen kan bekle flere roller på midtbanen, både offensivt og defensivt.

Vi ønsker Sondre Granaas hjertelig velkommen til Molde Fotballklubb!