Sølvmedalje i Eliteserien 2018

Molde FK snudde kampen på Komplett Arena og sikret seg en sølvmedalje i årets Eliteserie!

Sølvet stod på spill før siste runde skulle spilles lørdag kveld, og Molde måtte vinne for å være helt sikre på at Brann ikke skulle gå forbi på tabellen.

Bergenserlaget lå faktisk på en 2.plass knappe 10 minutter uti 1.omgangen. Brann tok en tidlig ledelse mot Odd, mens Storbæk sendte Sandefjord opp i 1-0 med et flott langskudd.Molde klarte ikke å hente seg inn igjen i løpet av de første 45 minuttene, og måtte gå til pause med en foreløpig 3.plass.

Håvard Stobæk sendte Sandefjord opp i en tidlig ledelse. Foto: NTB scanpix

Magnus Wolff Eikrem var ikke fornøyd med innsatsen i 1. omgang, og moldenseren skulle nok en gang bli en viktig brikke i opphentingen i 2. omgang. Etter 4 minutter leverte han kveldens første assist til Leke James som hæl-flikket inn utligningen som fikk MFK inn i kampen igjen.

td628501
Leke James har kommet seg i scoringsform! Her med en lekker hæl-flikk som utlignet for MFK tidlig i 2. omgang. Foto: NTB scanpix

Den samme duoen var frampå etter 72 minutter, hvor Eikrem med utsiden sendte James alene foran mål og som iskaldt sendte ballen videre bak keeper Johansen. Det gikk heller ikke mange minutter før Eikrem også kom på scoringslisten og sluttresultatet ble 1-3 på Komplett Arena.

td628ada
Magnus Wolff Eikrem hadde 1 mål og 2 assist i Moldes opphenting! Foto: NTB scanpix

Med seier tok dermed Molde FK sølvet i årets Eliteserie 2018. Tusen takk til alle som har fulgt med og støttet klubben gjennom alle kampene! Vi gleder oss allerede til neste sesong!

mfk_sølv_publikum
Tusen takk til alle som har støttet oss denne sesongen! Vi gleder oss allerede til Eliteserien 2019!