Solid borteseier i Skien!

Molde spilte en meget god kamp på Skagerak Arena og fikk med seg alle tre poengene!

Det var duket for en fantastisk fotballkveld i Skien! Mange hadde stilt spørsmål til Molde sin borteform, der forrige Eliteserie-seier var mot Bodø/Glimt i juni. I tillegg stod Odd på motsatt banehalvdel, et lag som historisk sett har vært en hard nøtt å knekke borte. Det kom derfor til å bli en meget interessant kamp!

Blåtrøyene fikk en fin start på matchen, og etter et drøyt kvarter satte Eirik Ulland Andersen inn 1-0! Vingen fikk tråklet med seg ballen etter et godt Molde-angrep og banket ballen i det ledige hjørnet. Strålende start!

Ti minutter seinere kunne Odd komme på overgangen. Formspiller Sander Svendsen satte fart på venstrekanten, og hadde mye ledig rom foran seg. Det tidligere Molde-spilleren slo en perfekt ballen inn i feltet og der gjorde Conrad Wallem ingen feil. 1-1 på Skagerak.

Slik så det også ut til å stå til pause, men så giret gjestene opp ett par hakk! Magnus Wolff Eikrem spilte en strøken pasning i gjennom til Martin Linnes. Høyrebacken la inn mot Brynhildsen på første, men avslutningen gikk like over! Like etter var samme mann involvert igjen. Eikrem slo inn mot Brynhildsen som prøvde lykken på hodet. Rett i metallet! På returen var Ohi Omoijuanfo våken og banket inn sitt 22. for sesongen. Han går dermed forbi Andreas Lund som mestscorende Molde-spiller på én sesong - Fantastisk!

NTB__0TqzbmvG58.jpg
Ohi Omoijuanfo feirer etter 2-1-målet. Foto: Trond Reidar Teigen / NTB

Etter hvilen fortsatte Molde å kjøre på. Først et innlegg mot Omoijuanfo som fikk tatt ned ballen inne i hjemmelagets 16-meter. Superspissen fant en åpning, men avslutningen gikk like utenfor. Nok en mulighet for Molde! Wolff Eikrem ladet skuddfoten, og fyrte løs! Knallhardt, men Wahlstedt fikk ryddet unna etter en glimrende redning.

Endelig fikk Molde det tredje! Brynhildsen spilte gjennom Haugen, som la hardt inn foran mål. Der kom Ulland Andersen skliende og satte inn sitt andre for dagen. For et angrep!

Molde spilte seg også til flere gode muligheter, uten at det ble uttelling i form av flere scoringer. Kampen endte dermed 3-1 til Molde, og blåtrøyene tok dermed med seg tre solide poeng hjem fra Skien.

Nydelig, rett og slett! Allerede nå kan du sikre deg billett til vår neste hjemmekamp, lørdag 16. oktober mot Tromsø. Vi inviterer til fotballfest, både på og utenfor banen - 100kr voksen, 50kr barn!

Sikre deg billett her!

Mer info om arrangementet kommer!

NTB_ttVPuDZB1bY.jpg
Eirik Ulland Andersen satte inn sitt andre for dagen! Foto: Trond Reidar Teigen / NTB

Kampfakta:

Odd - Molde (1-2) 1-3
Eliteserien, runde 21
Skagerak Arena, Skien
3. oktober 2021 kl. 18.00

Mål:

0-1 Eirik Ulland Andersen (14)

1-1 Conrad Wallem (28)

1-2  Ohi Omoijuanfo (42)

1-3 Eirik Ulland Andersen (64)