To treningsleire og åtte treningskamper - Slik blir oppkjøringen!

Oppkjøringen mot Cupen og Eliteserien er nå i gang for fullt!

Laget var på mandag samlet i Akerhallen for å gjennomføre årets første fellestrening! Deretter gikk turen videre til sydlige strøk, og den første treningsleiren.

Under den pågående treningsleiren i Campoamor skal MFK møte Dudelange. Laget fra Luxembourg kvalifiserte seg til gruppespillet i Europa League i både 2018/2019 og 2019/2020.

Molde reiser deretter hjem igjen, før det er klart for treningsleir nummer to - Denne på Marbella. I mellomtiden møter de Brattvåg til treningskamp på Aker Stadion lørdag 5. februar kl.14.00.

Til Marbella

Fra 8. til 20. februar skal laget oppholde seg på Marbella, hvor det er avtalt 2 + 1 treningskamp. De skal i aksjon mot de russiske lagene Rostov (tirsdag 15. februar) og Lokomotiv Moskva (lørdag 19. februar).

Lokomotiv ligger på sjetteplass etter halvspilt serie i Russland, og har kontakt med topplagene foran. Björn Bergmann Sigurdarsons tidligere klubb, Rostov, ligger på nedrykk som nummer 14 av de 16 lagene i toppdivisjonen.

I tillegg blir det en kamp mot en skandinavisk motstander 11. feburar. (Ikke avklart enda)

Generalprøve mot Bodø/Glimt

Etter Spania-turen skal Molde hjem igjen for å forberede seg til cupkamp mot Odd (13. mars). De skal først i aksjon på Aker Stadion mot Hamkam 27. februar, og Aalesund på Color Line 6. mars.

Deretter blir det tur til Bodø (27. mars) som generalprøve før Eliteserien 2022 braker løs.

En oversikt over alle treningskampene ser du her!

Kampprogram22.jpg

Torsdag 27. januar kl. 15.00: Molde - Dudelange | Campoamor, Spania

Lørdag 05. februar kl. 14.00: Molde - Brattvåg | Aker Stadion

Fredag 11. februar: Molde - ??? | Marbella

Tirsdag 15. februar kl. 16.00: Molde - Rostov | Marbella

Lørdag 19. februar kl. 19.00: Molde - Lokomotiv Moskva | Marbella

Søndag 27. februar kl. 15.00: Molde - HamKam | Aker Stadion

Søndag 06. mars kl. 15.00: Aalesund - Molde | Color Line Stadion

Søndag 27. mars: Bodø/Glimt - Molde | Aspmyra Stadion

Rbnett viser alle kampene, VG viser kampene i Norge.

MFK spiller 4. runde i NM hjemme mot Odd søndag 13. mars. Serieåpninga går hjemme mot Vålerenga søndag 3. april.