Signerte proffkontrakt i høst - Nå skal Peder (16) være fast i A-stallen

Unggutten tas opp fast til A-laget.

Peder Hoel Lervik skrev under på proffkontrakten i høst. Nå tas keepertalentet opp til A-stallen og blir dermed den yngste spilleren i gruppa. I fjor stod han i mål for både G16-laget, G19-laget og andrelaget til MFK. I tillegg er han keeper på det norske G16-landslaget, der han har spilt seks kamper.

- Det er et stort steg i drømmen om å spille seg fast inn på A-laget. Jeg ønsker å rette en stor takk til alle trenerne, spesielt Mats Mørch, som hjulpet meg til der er jeg nå, sier Peder Hoel Lervik.

DSC05520.jpg
Peder Hoel Lervik med keepergruppa etter NM-finalen. Foto: Jonas Sande Ingebretsen

– Han er sønn av far sin (Are Lervik) og har arvet noen gode gener. Peder er et kjempestort keepertalent som vi tror kan utvikle seg til å bli førstekeeper i Molde i framtida. Det vil nok ta litt tid, men han er en veldig spennende keeper som jo er rangert som nummer 1 i Norge i sin årgang, sier Ole Erik Stavrum.