Seiret over AIK!

Eirik Haugan og Magnus Retsius Grødem avgjorde for Molde!

Den svenske storklubben AIK gjestet Aker Stadion til treningskamp lørdag. Hjemmelaget fikk en pangstart på kampen da Eirik Haugan bredsidet ballen i mål fra det presise hjørnesparket fra Magnus Wolff Eikrem. 1-0 til Molde!

DSC07732.jpg
Sivert Mannsverk feirer med målscorer Haugan. Foto: Jonas Sande Ingebretsen

Blåtrøyene hadde flere sjanser til å øke ledelsen, men verken Erling Knudtzon eller David Datro Fofana lyktes foran mål. Sistnevnte fikk også muligheten fra krittmerket, men misset da ballen trillet ut på utsiden av stolpen.

Endelig fikk Molde det andre! Innbytter Magnus Retsius Grødem klinket til som han har gjort de siste kampene. 2-0 etter godt forarbeid av Fofana.

Hjemmelaget kunne scoret enda flere, men i stedet var det AIK som satte inn reduseringen. Dermed endte treningskampen mellom topplagene 2-1!

Neste helg er Eliteserien tilbake igjen! Da skal vi i aksjon mot Odd i Skien søndag 19. juni - Billetter kjøpes her!

Kampfakta:

Molde - AIK (1-0) 2-1
Treningskamp
Aker Stadion
11. juni 2022 kl. 12.00

Mål:

1-0 Eirik Haugan (5)

2-0 Magnus Retsius Grødem (64)

2-1 Strannegård (73)

Dagens XI