Seier i leirens første kamp!

Molde gikk seirende ut av oppgjøret mot Midtjylland etter scoringer av Fredrik Gulbrandsen og Veton Berisha.

Molde er på plass i Algarve, og skal spille leirens første kamp i Atlantic Cup. Motstander på motsatt banehalvdel er den danske serielederen Midtjylland, som betyr gjensyn med tidligere Molde-spiller Ola Brynhildsen. Kampen var ikke en gang passert to minutter før Fredrik Gulbrandsen løper fra forsvaret til Midtjylland, og setter ballen i motsatt hjørne. Molde leder 1-0!

Fredrik Gulbrandsen og Kristoffer Haugen feirer 1-0-scoringen. Foto: Jonas Sande Ingebretsen / Molde Fotballklubb

Molde dominerte banespillet, og hadde mye ball. Likevel kom begge lag til sjanser, men det var Erling Moes menn som kom til de største. Kvarteret etterpå var målscoreren igjen på farten mot keeper etter god ball fra kaptein Wolff Eikrem, men en god redning av Midtjyllands sisteskanse hindret 2-0.

Like før pause spilte den tidligere Molde-spilleren Ola Brynhildsen Midtjyllands Juninho alene med keeper, men Oliver Petersen gjorde seg stor og vartet opp med en god redning. Det var også det siste som skjedde før pause, og lagene gikk til pause på stillingen 2-0 til pause.

Kampen andre omgang startet nesten på samme måte som første. Eikrem i danskenes 16-meter, driblet seg forbi en forsvarsspiller, men avslutningen var for svak. I andre omgang ble det gjort flere bytter, og Molde var ikke like dominerende som i første omgang.

Danskene var ved flere anledninger nær utligning - en scoring lå i lufta. 70 minutter var passert, og Midtjylland fikk corner etter klarering av Anders Hagelskjær. Corneren ble lagt inn på en fri Sørensen, som upresset kunne heade inn utligningen. 1-1 på Estadio de Nora.

Kampen gikk mot uavgjort, men så kom det avgjørende øyeblikket! 83 minutter inn ble Mathias Fjørtoft Løvik spilt opp langs kanten, og slo ballen inn foran mål. På innlegget var innbytter Veton Berisha, som på halvspretten dundret Molde tilbake i ledelsen. Det var også det siste som skjedde i kampen, og Molde gikk seirende ut av leirens første oppgjør mot Midtjylland!