Seier i generalprøven

Molde slo naboene fra Sunnmøre i generalprøven.

Lørdag var det duket for siste test før seriestarten mot Sandefjord 11.mars.

Molde startet med følgende lag: Linde, Remmer, Sarr, Forren, Telo, Hestad, Normann, Aursnes, Brustad, Chima og Strand.

Tidlig ledelse

Etter at Ålesund hadde hatt ballen i to minutter, tok Molde sakte men sikkert over. Første corner for hjemmelaget kom allerede etter fire minutter, uten at denne bar frukter i form av mål.

Men etter 10 minutter ga Molde-presset resultater.

Molde har ballen og angriper direkte. Eirik Hestad finner Chima, Chima finner nettmaskene og det står 1-0 til hjemmelaget. En god avslutning av nigerianeren, lavt plassert i hjørnet til høyre for Andreas Lie.

Etter det tar Ålesund tak og spiller mer ball, uten at de skaper all verden mot et kompakt og strukturert hjemmelag.

Etter 19 minutter kommer den første sjansen for de oransje. Et godt slått innlegg fra venstre ender i en tøff duell på bakerste, der venstreback Telo får frispark.

25 minutter er spilt når Molde spiller seg til en stor mulighet. Mathias Normann slår en god ball ut på høyre til Fredrik Brustad, som bruker hurtigheten sin og kommer seg ned på dødlinja. Remmer kommer i støtte, får ballen og slår presist inn mot Chima, som dessverre ikke får headingen på mål. Kunne fort gjort sitt andre for dagen der.

Molde med full kontroll

Molde har igjen tatt grep om kampen. Vi etablerer spillet inne på Ålesunds banehalvdel, og Linde har enda ikke blitt satt på prøve idet vi passerer 30 minutter.

Sju minutter senere kommer det et sjeldent skudd fra bortelaget, som går over målet og svensken som har full kontroll.

Molde er raske opp i ballfører og forstyrrer Ålesund som forsøker å angripe. Ballen slås mye på tvers av bortelaget, og klarer ikke trenge igjennom det kompakte hjemmeforsvaret.

Mer skjer det ikke i første omgang, og vi går til pause med ledelse 1-0.

(saken fortsetter under bildet)

mot aafk3
Maskot Molle gjorde sin debut lørdag

Andre omgang

Molde gjør fire endringer i pausen. Ut går Remmer, Forren, Aursnes og målscorer Chima - de erstattes av Ssewankambo, Østigård, Svendsen og Amang.

Etter 52 minutter er Petter Strand veldig god når han elegant finter bort Ålesund-forsvareren og legger perfekt inn på bakerste, men bortelaget får avverget med et nødskrik.

Ålesund er på besøk på vår halvdel etter 61 minutter, slår inn fra venstre, går over alle og ut til innkast.

Minuttet etter gjør Solskjær tre bytter: Telo, Hestad og Brustad ut, Haugen, Mostrøm og Gregersen kommer inn.

Ålesund har ballen en lengre periode inne på Moldes halvdel etter 69 minutter. De kommer aldri lengre inn enn 16-meteren, hvor det avsluttes godt til side for mål.

Annullert scoring

Molde får et frispark på 20 meter etter 71 minutter. Ballen slås perfekt inn på unge Østigård, som knuser alle i lufta og header i mål. Dessverre annulleres målet for offside.

Erling Håland entrer banen når Petter Strand etter 77 minutter er ferdig for dagen.

To minutter senere skaffer Tobias Svendsen oss en corner fra høyre. Kristoffer Haugen bruker sin presise venstrefot på å skru ballen inn i feltet, der er Stian Gregersen høyest og header like over mål.

Molde fortsetter å være kompakte når bortelaget prøver seg. Etter 88 minutter kommer de fri på høyre, og slår ballen inn på Bjørn Helge Riise som avslutter med hodet, rett på Andreas Linde i mål.

Flere mål blir det ikke, og Molde vinner generalprøven 1-0.

Nå er neste kamp seriestarten mot Sandefjord søndag 11.mars klokken 18.00. Her kan du kjøpe sesongkort.