Seier i Gatelagets første kamp

AAFK – MOLDE FK 0-9

Onsdag 25.september ble en historisk dag for Moldes Gatelag, da AAFK var første motstander på Color Line Stadion.

Vi startet dagen med oppmøte på Aker Stadion i vår egen garderobe 09.30, der vi fikk utlevert reiseantrekk og en sekk til å ha toalettsaker og fotballutstyr i. Etter utdeling av utstyr og litt informasjon fylte vi opp bilene og satte veien videre til Ålesund. 11 spillere var med.

Når vi ankom Color Line Stadion så ble vi møtt av trenerne og spillerne til AAFKs Gatelag. Vi må skryte av mottagelsen vi fikk som gjorde at vi følte oss hjemme fra første sekund. Vi startet med et felles måltid og ble litt bedre kjent før vi skilte lag og gikk til hver vår garderobe.

Det var stor stas for spillerne og få utdelt kampdrakten. Jeg så hvor stolt spillerne ble og jeg som tidligere MFK spiller kan bekrefte hvor stort øyeblikk det er å tre på seg den vakre blåe drakten.

Spillerne er fornøyd med drakten

Taktikken var satt, kapteinene er klare og dommeren blåste i fløyta 13.30.

Vi fikk en pangstart og fosset rett i angrep. Etter et flott angrep endte ballen hos spissen vår som plasserte den bak AAFKs keeper. Vi fortsatte og stå høyt i presset og lot ikke AAFK spille seg ut.

Balansen i laget var veldig bra og det var kjekt og se at ting vi hadde snakket om på forhånd fungerte. Vi økte til 0-2 og 0-3 og satte standarden for dagen. Vi fortsatte å male på og ved pause sto det 0-4. Mye bra spill og fantastiske mål fikk vi se.

Vår toppscorer med 5 mål
Pauseprat

Andre omgang startet og hjemmelaget hadde bestemt seg for å nullstille til andre omgang. Vi fortsatte som i første omgang med å gå rett i angrep. Underveis i kampen prøvde vi spillere i forskjellige posisjoner og det var kjekt å se gleden hos spillerne.  Det endte til slutt med 0-9 seier og en stolt gjeng takket for kampen.

Etter kampen hadde vi en liten prat ute på kunstgresset før vi dusjet og dro hjemover.

Første kamp er gjennomført. Det virker som at spillerne har hatt en fin opplevelse og har fått følt mestring, som er det viktigste. Jeg er stolt og privilegert som være en del av dette fantastiske laget.

Ha ei fin helg,

Knut Olav