Seier etter meget spennende sluttminutter!

Etter en solid første omgang, gikk alt mot en stor målfest! Til slutt ble det mer spennende enn det måtte!

Molde gikk rett i strupen på Stabæk og allerede etter minuttet spilt, fikk de sin første sjanse! Ballen ble slått inn i feltet etter fine kombinasjoner mellom Ulland og Aursnes. Der stod Emil Breivik klar og han fyrte løs! Skuddet hadde god retning, men i veien kom en Stabæk-forsvarer som fikk blokkert.

Hjemmelaget fortsatte å skape sjanser og etter flere mislykkede forsøk, kom endelig scoringen! Kampen var 15 minutter gammel da Ohi Omoijuanfo sendte Molde i føringen. En lekker avslutning til høyre for Sandberg!

Like etter kom nummer 2! Fredrik Aursnes utnyttet det svake utspillet til Stabæk og sendte ballen videre til Eirik Ulland Andersen. Dagens 10-er så det nydelige løpet til Ohi og der var Eliteseriens toppscorer i gjennom! Alene med Sandberg gjorde Ohi ingen feil og ledelsen var dermed doblet!

Molde hadde flere gode muligheter til å punktere kampen, men når avslutningene til Omoijuanfo og Breivik gikk i blokka, gikk vi til pause på 2-0! En meget solid omgang av blåtrøyene!

NTB_dvVN3zeVYi8.jpg
Ohi Omoijuanfo feirer etter 2 mål! Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Etter hvilen fortsatte Molde i samme tempo, men vi så også et helt annet Stabæk-lag som stod bedre imot! For når Ulland Andersen sin avslutning gikk i metallet og Eirik Hestad sitt forsøk i klypene på Sandberg, ble det farlig i motsatt ende. Et kvarter inn i andre omgang serverte Edvardsen en fabelaktig pasning til Kinoshita som kunne sette inn reduseringen. Stabæk-spissen gjorde ingen feil og det var liv i kampen igjen!

Med drøye tjue minutter igjen kunne Ola Brynhildsen avslutte en strøken Molde-kontring ved å sette spikeren i kista. 2 mot 1 la Hestad ballen over til den tidligere Stabæk-spilleren, men avslutningen gikk utrolig nok utenfor!

Mot slutten av kampen presset Stabæk frem flere farlige dødballer, men i feltet gjorde hjemmelaget en god jobb med å rydde unna! Dermed endte kampen med Molde-seier og 3 viktige poeng. Neste match er allerede neste torsdag borte mot Bodø/Glimt, en tøff kamp mellom lagene på toppen av tabellen!

NTB_4EMMcIH6bxw.jpg
Toppscorer! Moldes nummer 9 står nå med 9 scoringer på 9 kamper!Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Kampfakta:

Molde - Stabæk (2-0) 2-1
Eliteserien, runde 9
Aker Stadion, Molde
21. juni 2021 kl. 18.00

Mål:

1-0 Ohi Omoijuanfo (15)

2-0 Ohi Omoijuanfo (20)

2-1 Kosuke Kinoshita (65)

Dagens Molde-lag