Ellevill snuoperasjon borte mot Rosenborg!

Det så lenge mørkt ut for Molde på Lerkendal, men så snudde de kampen med to scoringer på bare fire minutter!

For en kamp vi fikk i kveldssola på Lerkendal Stadion! Molde fikk en drømmestart da Ohi Omoijuanfo slo inn fra høyre. Pasningen var smart for inne i feltet kom en umarkert Etzaz Hussain som tok ned ballen og fyrte løs. Fantastisk start!

Rosenborg hevet seg utover i omgangen, men forsøkene fra både Andersson og Holse ble stoppet av en super-svenske i Molde-buret! Etter drøye halvtimen spilt fikk hjemmelaget sin klart beste sjanse da Hoff la inn mot Molins. I feltet var Martin Bjørnbak på plass og fikk headet unna, men på returen kom Tagseth som dunket til! Forsøket var godt, men den gikk rett i Molins og ut igjen til formspiller Kristoffer Zachariassen. Midtbaneeleganten fyrte av gårde et knallhardt skudd, men igjen var Linde på rett plass til rett tid!

Like etter fikk blåtrøyene en gigantmulighet til å øke ledelsen! Ohi spilte gjennom Brynhildsen som kunne gå på mål. Førsøket fra Moldes nummer 22 var godt, men han ble stoppet i avslutningsøyeblikket. Så fikk de plutselig en ny mulighet når Rosenborg rotet det til og denne gangen var Brynhildsen servitøren. Magnus Wolff Eikrem ble sendt alene gjennom, men vinkelen var ikke den beste. Det gjorde at André Hansen sin jobb ble lettere, og Rosenborg slapp med skrekken!

I stedet for 0-2, fikk hjemmelaget utligningen like før pause. Zachariassen varet opp med en kjempeheading fra innlegget til Erlend Dahl Reitan, og dermed var kampen helt åpen igjen!

NTB_FjUm7HIYabQ
Moldes Etzaz Hussain jubler etter 0-1 målet! Foto: Ole Martin Wold / NTB

Etter hvilen så vi et solid Rosenborg-lag som gjorde det vanskelig for Molde! Igjen var Andreas Linde enorm som reddet blåtrøyene ved flere anledninger. Andersson, Molins og Holse hadde alle skudd fra god posisjon, men de måtte se seg stoppet Molde-keeperen. Hjemmelaget ga seg ikke og de holdt presset oppe! Til slutt klarte ikke Molde å holde unna og med ti minutter igjen av storkampen, banket Holse ballen i nettet.

Nå så det virkelig mørkt ut for moldenserne som så helt tomme ut! Men så skjedde det magiske! Tre minutter før full tid spilte Fofana gjennom Aursnes som la den tilbake i feltet med et lekkert hælspark. Den fantastiske detaljen spilte fri innbytter Eirik Hestad, som dunket inn utligningen for Molde. For et mål!

Det var ikke over enda! På overtid var de samme spillerne involvert da Molde fikk en corner. Aursnes svingte inn fra høyre og Fofana stanget til i metallet! Ballen spratt deretter ut igjen til Eirik Hestad som var klok i avgjørelsen! Moldes nummer 19 headet den inn i feltet mot en umarkert Martin Bjørnbak. Stopperkjempen fikk kula på sølvfat og satte inn seiersmålet! Fantastiske scener på Lerkendal Stadion!

En ellevill sluttspurt sørget for at Molde tok sin første borteseier mot Rosenborg siden 2014! Tre poeng er helt avgjørende, så det smakte godt! Neste kamp er allerede på torsdag mot Vålerenga på Aker Stadion. Avspark 20.00!

NTB_ODBDtuYP-eQ
Kontraster! Foto: Ole Martin Wold / NTB