Bortesmell mot Rosenborg

Molde gikk på et surt 3-1 tap på Lerkendal.

Det var en jevn første omgang på Lerkendal Stadion. Hjemmelaget fikk helt klart den beste starten, for allerede etter åtte minutter spilt fikk Kristoffer Zachariassen ballen inne i Moldes 16-meter. Han var heeelt på streken da pasningen ble sendt, men det var vanskelig å se om det var offside eller ikke. Til slutt endte ballen opp hos Dino Islamovic som sendte Rosenborg i føringen.

Det så ut som et helt annet Molde-lag på Lerkendal, men det var det også. Erling Moe gjorde flere endringer fra laget som tok seg videre i Europaligaen torsdag, noe som førte til at de slet med å komme til muligheter. Men etter tjue minutter spilt løsnet det endelig for de blåkledde. Mathis Bolly og Ohi Omoijuanfo var to av spillerne som hadde fått sjansen fra start, og den tok de godt vare på! Førstnevnte fintet ut Dahl Reitan på venstresiden før han la et perfekt innlegg på hodet til Ohi. Molde-spissen gjorde ingen feil og satte inn utligningen!

Flere mål ble det ikke før pause og det stod dermed 1-1 før de siste 45.

NTB_uzs4esNzLkE
Moldes Ohi Omoijuanfo jubler etter 1-1. Foto: Ole Martin Wold / NTB

Like etter pause fikk Rosenborg frispark på Moldes banehalvdel. Per Ciljan Skjelbred svingte ballen inn foran mål. Der kom Tore Reginiussen som knuste alle i luften, og stanget ballen i nettet. Rosenborg hadde dermed overtatt ledelsen igjen.

Molde prøvde å skape muligheter, men det lyktes aldri med å få utligningen. I stedet var det Rosenborg som økte helt på slutten etter å ha fått straffe. Fra ellevemeteren var Dino Islamovic sikker og hjemmelaget gikk opp til 3-1. Slik endte også kampen.

NTB_yDGTb6kXyRE
Erling Knudtzon i duell med Rosenborgs Pa Konate. Foto: Ole Martin Wold / NTB

Kampfakta:

Rosenborg - Molde (1-1) 3-1
Eliteserien, kampdag 27
Lerkendal Stadion, Trondheim
13 desember 2020 kl. 18.00

Mål:

1-0 Dino Islamovic (8)

1-1 Ohi Omoijuanfo (20)

2-1 Tore Reginiussen (49)

3-1 Dino Islamovic (83)