Poengdeling mot Rosenborg

Scoringer av Magnus Wolff Eikrem og Halldor Stenevik var ikke nok til å gå seirende ut av derbyet mot Rosenborg.

Fullsatt Aker Stadion, og det var de blåhvite som tok kommando fra start! Allerede etter to minutter kunne Kristian Eriksen sende publikum til himmels. Magnus Wolff Eikrem avsluttet i motspiller, og på returen avsluttet Eriksen like over mål!

Kampen var passert halvtimen spilt, og publikum skulle endelig få noe å juble for! Mathias Fjørtoft Løvik leverer ballen videre til Kristian Eriksen som drar seg forbi flere motspillere. Istedenfor å avslutte selv sender han ballen til Wolff Eikrem som dunker Molde i føringen! Aker Stadion i full jubel!

Det var gjestene som skulle score andre omgangens første mål. Adrian Pereira ga ballen videre til Sverre Nypan som fra 18-meters hold prikket ballen ned i høyre hjørne. 1-1.

Kvarteret senere fikk de hvitkledde muligheten igjen. Jayden Nelson tok seg forbi flere blåhvite i det han legger inn foran mål. Til tross for et tappert forsøk på å klarere, ender Ole Sæter opp med å sette ballen mellom stengene. Bortelaget leder.

Molde skulle svare like etter scoringen! Halldor Stenevik og Eirik Hestad kombinerer sammen etter herlig veggspill, og førstnevnte kommer til avslutning. Med utsiden av høyrefoten plasserer Stenevik ballen i lengste kryss! Aker Stadion rister, og 2-2!

Molde forsøker tappert å få inn matchvinner-scoringen, men kampen ender til slutt 2-2. En fantastisk ramme med fulle tribuner!

Kampfakta

Molde - Rosenborg (1-0) 2-2