Poengdeling borte mot Mjøndalen

Det endte målløst da Molde gjestet Consto Arena.

Det var en varm dag for fotball da Molde skulle i aksjon mot Mjøndalen på Consto Arena. Været så også ut til å prege laget, for de blåhvite slet med å skape noe i løpet av de første minuttene.

Mjøndalen, derimot, var frempå ved flere anledninger og kunne fått uttelling allerede etter kvarteret spilt. Det lange innkastet fra Fredrik Brustad havnet omsider midt foran mål til Ole Amund Sveen. MIFs nummer 24 kunne sette inn dagens første, men han bommet rett og slett på ballen og Bjørnbak fikk klarert.

Hjemmelaget fortsatte å utnytte overgangsmulighetene, men måtte se seg stoppet av dagens nykomponerte Molde-forsvar. Det kom seg også etter hvert for romsdalingenes offensive juveler, noe som førte til ett par veldig gode muligheter før hvilen. Først var det Eirik Hestad som fikk sjansen fra nært hold, men i veien kom en MIF-forsvarer. Deretter var det Etzaz Hussain sin tur og denne skulle sitte! Moldes nummer 16 fyrte av etter en hælflikk fra Hestad, men måtte se ballen stryke feil side av stolpen.

NTB_RbdtJWfAdP0
Birk Risa i duell med Sebastian Sebulonsen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Etter pause fortsatte Molde, men de slet med å skape sjanser mot et godt organisert Mjøndalen-lag. Så kom kampens mest omdiskuderte episode! Innbytter Kristoffer Haugen stormet inn i boksen etter et innlegg fra høyre, på samme måte som målet mot Vålerenga. Molde-backen fikk ikke det beste treffet på ballen, men nok til at Sosha Makani slet med å holde ballen på riktig side av streken. Hele Molde-leiren var overbevist om at ballen var inne, men den var uklar for dommertrioen som ikke fikk den beste vinkelen på situasjonen. På reprisene så det veldig ut som scoring, men det ble det da altså ikke.

Molde fortsatte å pushe på, men de klarte aldri å sette ballen i nettet. Dermed endte det med poengdeling på Contro Arena før landslagspausa. 12. juni tar Molde turen til Sandefjord!

NTB_W_BEeelbtBs
Molde-spillerne diskuterer med dommerteamet etter kampslutt. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Kampfakta:

Mjøndalen - Molde (0-0) 0-0