Overtidsscoring sendte Aker Stadion til himmels

Halldor Stenevik med sin første og overtidsscoring fra Fredrik Gulbrandsen gjør at de blåhvite er godt rustet til det andre oppgjøret i Belgia.

En herlig atmosfære ventet de elleve blåhvite som skulle entre matten på Aker Stadion med over 9000 Molde-supportere på tribunen. De elleve blåhvite var også tydelig preget av energien fra publikum, og kjørte på med en stor sjanse allerede i det andre minutt. Eirik Hestad la inn fra kanten av 16-meteren på motsatt hvor Kristoffer Haugen lurte, men avslutningen var akkurat ikke god nok til å kunne sende Molde opp i ledelsen.

Midtstopper Eirik Haugan måtte dessverre gi seg etter 15 minutter, og inn kom nysigneringen Halldor Stenevik. Samme mann markerte seg tidlig for publikum. Klokken var passert 42 spilte minutter, og det nærmet seg halvveis. Martin Linnes går innover i banen med ballen, spiller videre til Fredrik Gulbrandsen som igjen gir ballen til Markus Kaasa. Motsatt mottar Halldor Stenevik ballen, lurer keeper i avslutningsøyeblikket og limer ballen i nærmeste hjørne. 1-0! Aker Stadion jubler!

NTB_oWRY8_8Q_Ls-2.jpg
Moldespillerne jubler for 1-0 scoringen til Halldor Stenevik (t.v.) under Europa Conference League kampen i fotball mellom Molde og Club Brugge på Aker Stadion.Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Kveldens andre omgang skulle by på større utfordringer for Molde, og Club Brugge var farlig frempå ved flere anledninger. 81 spilte minutter er kaptein Martin Linnes uheldig, og dommer peker mot straffemerket etter hands. Maxim De Cuyper var nådeløs og sendte Oliver Petersen motsatt vei. 1-1.

Kampen gikk mot fulltid, og bortelaget trykker. Det var trolig flere som lengtet mot kampslutt, men Veton Berisha og Fredrik Gulbrandsen hadde det siste å gi. To minutter på overtid kontorer Veton Berisha som viser overblikk i det han gir ballen videre til Fredrik Gulbrandsen. Et godt førstetouch sender sistnevnte alene med keeper, og en Gulbrandsen i målform er sikker alene med keeper. Aker Stadion jubler hensynsløst, og vår nummer åtte gjør det igjen. Molde tar første stikk og vinner 2-1 hjemme mot Club Brugge!

Kampfakta

Molde - Club Brugge (1-0) 2-1