Oskar Spiten forlenger til 2031!
Oskar Spiten har satt penn til papir på en ny avtale som forlenger oppholdet i Molde Fotballklubb til ut 2031-sesongen.
I august i fjor forlenget den talentfulle angrepsspilleren kontrakten sin til 2030. Nå har 18-åringen signert på en ny avtale som binder han til Molde Fotballklubb ut 2031-sesongen, bekrefter sportssjef Ole Jakob Strandhagen
– Kontrakten til Oskar løp opprinnelig ut sommeren 2030, og vi har nå forlenget avtalen ut sommeren 2031. Han er et stort talent med et enormt utviklingspotensial, som har vist seg frem fra føtste dag. Derfor er vi svært fornøyde med å ha sikret han på en lengre avtale, sier Strandhagen.
Oskar Spiten kom til Molde fra Stabæk i august i fjor og har på kort tid spilt seg inn i supporternes hjerter. Debuten kom mot Tromsø, og siden den gang har det blitt 20 kamper, fire mål og én målgivende for de blåhvite.
– Jeg valgte å forlenge fordi jeg først og fremst trives ekstremt godt i klubben, og jeg har veldig troa på det som skjer her. Dette føltes helt riktig for meg, så hvorfor ikke, sier Oskar Spiten.
I vinter pådro 18-åringen seg en skade som holdt han ute av de første kampene, men nå er angrepsspilleren tilbake for fullt. I treningskampen mot KFUM Oslo forrige helg, markerte han seg med både scoring og målgivende.