Ørjan Nygård klar for Bodø/Glimt

39-åringen reiser tilbake til nord og går inn i trenerapparatet til Glimt.

Før 2020-sesongen gikk Ørjan Nygård inn i MFKs trenerteam med fysisk trening som hovedoppgave. Nå drar han tilbake tilbake til nord, og blir en del av trenerapparatet til Bodø/Glimt.

- Det er den triveligste gjengen jeg har jobbet sammen med i fotballen, så det blir trist å forlate klubben. Det er flinke folk og fole kjekke folk. Jeg har lært mye, blant annet om hvordan hovedtrener og teamet jobber, hvordan de håndterer suksess år etter år, hvor rolige de er, og hvordan de håndterer de største stjernene. Molde har vært Norges beste klubb de siste ti årene, så det har vært kjempeartig å få vært en del av det, sier Ørjan Nygård.

- Grunnen til at jeg drar tilbake til Bodø nå, er litt sammensatt. Det er en privat side i det, også har jeg jo bodd i Bodø i ti år. Jeg kjenner byen og folk der, jeg kjenner teamet. Det er en spennende mulighet, fortsetter han.

Ørjan i aksjon på feltet før fjorårets Europa-kamper.

Ørjan har tidligere jobbet som fysisk trener i Sogndal og som trenerassistent i Junkeren. Etter det ble han en sentral mann i Bodø/Glimt og Kjetil Knutsen sitt trenerteam som fysisk trener. Han startet oppe i nord i 2016 og var med på det sterke opprykket til Eliteserien i 2017. Han var også en del av Glimts imponerende prestasjon i 2019-sesongen, før han i august reiste tilbake til Molde, og startet i jobben som lærer på Romsdals VGS.

Fra 2020 skulle Nygård etter planen overta som Malmefjorden-trener i 4. divisjon. I stedet fikk han en sentral rolle i Molde Fotballklubb, og har siden det vært med på to spennende sesonger.

- Europa-eventyret er et stort høydepunkt. Det å få komme inn til en klubb som har prestert så bra, og få være med på kamper mot lag som Arsenal, Hoffenheim og Granada. Det kommer jeg aldri til å glemme, avslutter Nygård.

Vi i Molde Fotballklubb ønsker Ørjan lykke til videre!