Ole Erik Stavrum slutter i MFK

Ole Erik Stavrum har sagt opp sin stilling som adm. direktør og sportslig leder i Molde Fotballklubb. Han forlater MFK for å tiltre en stilling i DNB, som Banksjef Næringsliv Nordmøre og Romsdal.

Stavrum kom til MFK fra DNB i januar 2020. Da hadde han vært styremedlem i klubben i flere år. Han har også spilt nærmere 300 kamper for A-laget til Molde gjennom to perioder på 80- og 90-tallet.

- Vi skulle gjerne hatt med Ole Erik videre, og det er med tungt hjerte jeg ser at han nå går tilbake til DNB. Han har gjort en meget god jobb med blant annet spillerlogistikken i MFK, og resultatene på banen taler for seg. Heldigvis skal han fortsette i MFK til vi har funnet hans etterfølger, sier styreleder Leif Arne Langøy i Molde Fotball AS.

Stavrum har seks måneders oppsigelse og slutter i jobben senest 30. juni 2023.

- Det har vært en fryktelig vanskelig beslutning. Jeg er veldig glad i MFK, og hadde ingen planer om å slutte i klubben nå. Men dette er en mulighet som en kanskje får bare en gang. Jeg kunne rett og slett ikke si nei da jeg fikk tilbudet om jobben i DNB, sier Ole Erik Stavrum.

Arbeidet med å finne ny adm. direktør for Molde Fotball AS starter umiddelbart.

For ytterligere informasjon:
Leif Arne Langøy, styreleder Molde Fotball AS, tlf. 905 25 649