Ohi: – Takk til alle som har tatt godt vare på meg

Søndag spiller Ohi Omoijuanfo sin siste hjemmekamp på Aker Stadion. Han håper å kunne avslutte med flere mål og like god stemning på tribunen som mot Rosenborg sist.

– Mot Rosenborg var publikum fantastiske. Det hadde vært utrolig kult om vi kunne fått en sånn ramme rundt kampen mot Lillestrøm på søndag, særlig siden det er min siste hjemmekamp for Molde. Det hadde vært fantastisk, for det er noe jeg vil oppleve en siste gang før jeg drar.

Sikre deg billetter til årets siste hjemmekamp!

Moldes toppscorer denne sesongen, Ohi Omoijuanfo, spiller mot Lillestrøm søndag sin siste hjemmekamp for Molde. Etter tre år i klubben, går han i januar til Røde Stjerne i Serbia.

– Jeg vil savne gutta og støtteapparatet, og alle andre i Molde som har tatt utrolig godt vare på meg og familien min. Jeg vil takke alle som har tatt godt imot meg , og støttet meg, også i mine tyngre perioder. Det har vært en fin tid i Molde, så det blir vemodig å dra, men slik er fotballen. Man jakter alltid å ta nye steg, nye eventyr.

Søndag kan Ohi kjempe videre i kampen om å bli årets toppscorer i Eliteserien. Den største konkurrenten er Thomas Lehne Olsen, som også har 25 mål så lang, og som står på motsatt banehalvdel i sin LSK-trøye på søndag. Allerede har Ohi tatt scoringsrekorden for en MFK-spiller, noe han synes er stor stas.

– Det har vært utrolig mange gode spisser i denne klubben før meg. At ingen har vært der (25 mål), betyr veldig mye. det viser at jeg har gjort ting riktig, og jeg har fått god oppvartningn fra lagkameratene mine.

I videointervjuet kan du høre hva Ohi sier om sesongens - og kanskje karrierens - fineste scoring.

– Jeg håper så mange som mulig kommer og lager en flott ramme rundt den siste hjemmekampen, så skal vi gjøre alt vi kan for å ta tre poeng og beholde en ørliten sjanse til å ta gull, sier Ohi Omoijuanfo.