Nyland lånes ut: - Det er en veldig fin mulighet for meg

August Nyland Ørsahl flytter til Ulsteinvik.

I fjor var August Nyland Ørsahl trener for Damelaget, samt trener i teamet til G16 og G19, som både tok Cupgull og Skandinavisk Cupgull. Nå er 22-åringen ansatt som ny hovedtrener for rekruttlaget til Hødd ut 2022-sesongen. Ørsahl skal også jobbe som toppspillerutvikler for klubbens A-lag og G16-lag.

- Det er en veldig fin mulighet for meg til å jobbe på et enda høyere nivå og opp mot A-lag. Jeg føler også at det er noe vi gjør sammen, at klubben har troa på deg. Det blir et spennende år på Høddvoll, der jeg skal gjøre én ting - det er å jobbe. Målet er å komme tilbake som en enda bedre fotballtrener og klar til å bidra for Molde Fotballkubb. Jeg er veldig glad for muligheten både MFK og Hødd gir meg med denne avtalen, sier Nyland Ørsahl.

DSC04695.jpg
August Nyland i aksjon mot Træff. Foto: Jonas Sande Ingebretsen

Den talentfulle fotballtreneren har tidligere vært innom G14, G16 bredde, MFKs tredjelag i 5. divisjon og akademiets nasjonale G16-lag. Nå venter nye utfordringer på Sunnmøre. Hødd 2 rykket opp til 3. divisjon i fjor etter at de slo Tomrefjord i kvalifiseringen. Hødds A-lag spiller i 2. divisjon, og er blant annet i samme avdeling som Træff.

Vi i Molde Fotballklubb ønsker August lykke til i Hødd!