Niklas Ødegård klar for A-laget: - Tatt oss med storm!

Kapteinen for både Molde 2 og G17-laget til Norge tas opp til A-stallen!

Høsten 2020 spilte Niklas Ødegård for guttelaget til Ekko/Aureosen. I fjor var han kaptein for både Molde 2 og G17-laget til Norge, i tillegg til Moldes G19-lag som tok Cupgull og Skandinavisk gull. Nå har 17-åringen tatt enda et steg!

- Det å bli tatt opp tar jeg som en tillitserklæring, så nå gjelder det å bevise at jeg fortjener en plass her. Det er nå jobben begynner! Samtidig vil jeg takke trenerne og støtteapparat I Molde 2 for at de har hjulpet meg med å ta store steg denne sesongen, sier Niklas Ødegård.

DSC05376.jpg
Niklas Ødegård etter seier i NM-finalen mot Tromsø. Foto: Jonas Sande Ingebretsen

- Kan bli så god han vil!

- Ødegård er en utrolig spennende spiller. Har tatt oss med storm, rett og slett. Jeg er positivt overrasket over den utrolig raske framgangen han har vist. Niklas har en pakke som er unik, og med litt finsliping kan han bli så god som han selv vil. Han er jo den av spillerne som er minst skolert, så han trenger å jobbe videre med en del detaljer. Han har utvilsomt et talent som kan før ham langt i fotballen, sier Ole Erik Stavrum.