DSC00017-kopi

Niklas Ødegård forlenger!

Det 19-år gamle stortalentet er klar for nye år i Molde Fotballklubb!

- Han har tatt oss med storm, rett og slett.

Det sa Ole Erik Stavrum om unggutten som akkurat hadde fylt 18 år. Siden det har han vært med på å vinne cup og serie med klubben, samtidig som å lede G19-laget til dobbelt gull. Nå har Niklas Ødegård skrevet ny kontrakt med Molde Fotballklubb, ut 2025!

- Først og fremst utrolig glad for å signere en ny avtale med klubben! Godt å vite at klubben har troen på meg, og jeg ser frem til å ta ytterligere steg som fotballspiller fremover. Her i Molde ligger alt til rette, så nå er det opp til meg å gjøre jobben. Ser frem til å bidra til at 2023 sesongen blir nok et jubelår, sier Ødegård.

Den lokale 19-åringen startet reisen i Ekko/Aureosen, hvor han spilte fram til årsskiftet 2020/21. Niklas Ødegård tok store steg, og han ble raskt en viktig brikke både på Molde 2 og det norske G17-landslaget, samtidig som han trente med Moldes A-lag.

Mot slutten av året tok Niklas både cupgull og skandinavisk gull med juniorlaget, og på nyåret tok han enda et steg da han ble fast i A-troppen.

Ett år senere står stortalentet med 18 kamper for A-laget, og 16 kamper for aldersbestemte landslag. I fjorårets tredje siste runde scoret han også sitt første Eliteserie-mål, i 4-1-seieren borte mot Viking. Nå er Niklas Ødegård klar for nye år i blått og hvitt!

NTB_bpJR4dAjI9c (1).jpg
Niklas Ødegård jubler for scoring i Stavanger! Foto: Carina Johansen / NTB