Møt vår nye akademitrener fra Liverpool

Han har trent Liverpoolspillerne på veien mot Premier League og Champions League. Nå gleder Mike Garrity seg til å utvikle talent i Molde.

Michael Garrity (39 år) kom til Molde fra Liverpool forrige uke. En telefon fra akademisjef Iain Brunskill overbeviste engelskmannen til å ta fatt på en ny og spennende utfordring.

Han har bygget seg opp en lang trenererfaring, siden han begynte som trener for de yngste spillerne i Liverpool i 2005. Han har jobbet seg oppover i gradene og inntil nylig jobbet han med U23-laget i Liverpool.

– Jeg har sett spillerne hele veien fra de er 9 år til de spiller seg inn på førstelaget. Trent Alexander Arnold for eksempel er en spiller jeg har jobbet med fra han kom til klubben som 8-åring, til der han er i dag. Det er fantastisk å se den utviklingen han har hatt personlig og tilfredstillende som trener å ha vært med på å hjelpe en spiller til å nå sitt fulle potensiale, sier Garrity.

– Nå har jeg fått en fantastik mulighet til å utvikle unge spillere her i Molde, som på sikt vil hjelpe førstelaget. Samtalene jeg har hatt med manageren og direktøren bekrefter at dette er en klubb som satser på utvikling, sier Garrity.

Han jobber nå med å fullføre UEFA Pro-lisens, den høyeste trenerutdanningen.

– Jeg kommer ikke hit med en tryllestav. Men jeg tar med meg mye erfaring fra Liverpool, hvor jeg har jobbet med svært dyktige folk. Jeg vil bidra med mine meninger og erfaringer og jeg kan se ting med nye øyne. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å hjelpe spillerne og klubben i Molde til å nå sitt potensiale, sier Garrity.