- Et av de beste Molde-lagene jeg har spilt med

Mattias Moström er klar for sin ellevte sesong for Molde Fotballklubb, og mener årets lag er et av de aller beste han har vært en del av.

Mattias Moström debuterte for Molde Fotballklubb 9.april 2007. Den gang lå Molde i Adeccoligaen etter nedrykket året før, og svensken spilte 17 kamper for oss før opprykket var et faktum samme høst.

11 år etter har Moström vært med på alt. Han har vunnet tre seriegull og to cupgull, og er i dag den eldste og mest rutinerte spilleren i stallen. Det er få igjen fra laget han sist vant serien med, men svensken er likevel full av lovord om årets lag.

- Det er et av de beste jeg har spilt med.

- Forrige sesong var tøff

Sesongen 2017 ble alt annet enn en dans på roser for veteranen. Etter å ha spilt 20 kamper sesongen før, ble det kun 6 kamper i fjorårets sølvsesong. Skader ødela store deler av sesongen, og 35-åringen spilte ikke kamper før sesongen nærmet seg slutten.

- Det var tøft å gå skadet store deler av sesongen. Men jeg fikk heldigvis noen kamper på slutten, og det var veldig godt.

- Nå er du på full fart tilbake i godt, gammelt slag?

- Ja, absolutt, og det føles veldig, veldig bra, smiler han.

Moström og Forren

Viktig med rutine

Moström, Forren og Chima er spillere som har vært med lenge og vunnet serie og cup med Molde. Vingen er klar på at en god miks av rutine og unge spillere er avgjørende for å kunne gjøre det bra.

- Det er kjempeviktig. Ikke bare på banen og på kampdag, men også utenfor banen og i treningshverdagen. Vi kan bistå med erfaringer og holdninger som er viktig for unggutta, og vi vet hva som kreves for å gjøre det bra. Det er viktig at vi "gamlegutta" formidler det på en god måte.

I tillegg til et av de beste, sier Moström at dette også er et av de yngste lagene han har vært en del av. Selv fylte han 35 år på søndag, og vet hvor viktig det er med erfarne spillere.

- Det er vi som er sjefene, vi gamle, smiler han.

Søndag 11.mars sparkes årets utgave av Eliteserien i gang på Aker Stadion klokken 18.00. Sesongkort til årets sesong får du tak i her.