Surt hjemmetap mot Vålerenga

Molde gikk på et surt 2-3-tap mot Vålerenga.

Det var Vålerenga som fikk den beste starten i finværet på Aker Stadion. Først ble Layounis volleyforsøk blokkert før Borchgrevink etter hvert snappet opp andreballen og fyrte løs. Andreas Linde var våken mellom stengene, men klarte akkurat ikke å fange ballen på riktig side av streken.

Molde kom mer med etter hvert, og de var nære scoring ved flere anledninger! Førsøkene fra Brynhildsen, Eikrem og Hestad var gode, men ingen av de førte til scoring. Vi så klart bedre tendenser fra blåtrøyene nå og mot slutten av omgangen kom endelig scoringen! Eirik Hestad slo en fantastisk ball over mot Kristoffer Haugen, og foran mål gjorde venstrebacken ingen feil. 1-1 på Aker Stadion!

Eikrem var nære å sikre ledelsen før pause, men skuddet gikk like utenfor.

NTB_NFI7vrNlpms
Moldes Kristoffer Haugen feirer med laget etter 1-1. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Etter hvilen var det hjemmelaget som sjokkåpnet! Omgangen var snaue to minutter gammel da Kristoffer Haugen dunket inn sitt andre for dagen. En presis corner fra Magnus Wolff Eikrem traff venstrebacken på hodet, og da kunne han stange Molde i føringen!

Ledelsen holdt ikke lenge for et kvarter senere var det Vålerenga sin tur på corner. Dønnum slo inn mot Tollås Nation som holdt godt i Fredrik Aursnes. Stopperen vant duellen og headet ballen til Amor Layouni som satte inn utligningen.

Ti minutter før slutt skjedde det som ikke skulle skje. Stian Gregersen mistet ballen i farlig posisjon og da kunne Dønnum sende bortelaget i ledelsen igjen. Andreas Linde var kjapt nede og reddet førsteballen, men han var sjanseløs på det andre forsøket.

Molde var kjempenære utligning på overtid da Sheriff Sinyan kunne heade ballen på åpen kasse, men avslutningen gikk like utenfor. Det endte dermed med et surt tap i kveldssola på Aker Stadion.

NTB_pi6nsvPT7g4
Skuffet etter tap... Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Kampfakta:

Molde - Vålerenga (1-1) 2-3
Eliteserien, runde 5
Aker Stadion, Molde
27 mai 2021 kl. 20.00

Mål:

0-1 Christian Dahle Borchgrevink (2)

1-1 Kristoffer Haugen (38)

2-1 Kristoffer Haugen 47)

2-2 Amor Layouni (63)