Storseier hjemme mot Start

Det ble en målfest på Aker Stadion da Molde vant hele 5-0 mot Start.

Det ble en målrik kamp da Start gjestet Molde på Aker Stadion. Hjemmelaget svarte sterkt etter nederlaget mot Sandefjord og vant hele 5-0.

Straffedrama

Som ventet var det Molde som kom best i gang på Aker Stadion. De kontrollerte banespillet og gikk opp i ledelsen før det var gått ti minutter. John Kitolano fikk med seg ballen på venstresiden og slo inn. I feltet var Start-forsvarer Eirik Wichne uheldig og handset. Dommer Amland pekte på straffemerket! Ohi Omoijuanfo fikk dermed mulighet til å sende blåtrøyene i føringen. Fra krittmerket var Molde-spissen sikker og hamret ballen i nettmaskene. 1-0!

Etter scoringen kom bortelaget mer med i kampen, men de slet med å få uttelling. Molde derimot, fortsatte å skape farlige muligheter. 20 minutter inn i kampen kunne Ohi doble etter at Start rotet bort ballen. Moldes 99 får to skuddforsøk, men begge blokkeres. Bare minutter senere var hjemmelaget på farten igjen! Etzaz Hussain slår et godt innlegg mot Ohi, men han får aldri foten på den.

Deretter oppstår en ny hands-situasjon, som nærmest er en kopi av den første. Kitolano slår inn i hånda på Bergan, men denne gangen får ikke Molde straffe. Rett før pause er blåtrøyene nære igjen, med Sheriff Sinyan. Stopperen rager høyest på corneren, men setter avslutningen rett over mål. Minutter senere oppstår nok en hands-situasjon. Denne gangen er det Start som roper på straffe, men igjen unngår Amland å blåse.

Etter hvilen kom den fjerde straffe-situasjonen! Omgangen var ti minutter gammel da Eirik Hestad raidet i Start-feltet. Moldes nummer 19 hadde dratt seg forbi tre gulkledde før han ble lagt i bakken av Isaac Twum. Straffesparket var klart, og Ohi satte ballen iskaldt i hjørnet.

NTB_XcyLMLl0R4M
Moldes Ohi Omoijuanfo feirer sitt andre mål for dagen. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB scanpix

Målfest

Deretter var det innbytterne som skulle vise seg fram. I det 68. minutt ble Start-forsvaret fullstendig skåret i stykker etter en rekke gode kombinasjoner. Til slutt endte ballen opp hos Magnus Wolff Eikrem som serverte Ola Brynhildsen. 3-0!

Molde var likevel ikke ferdige. I det 74. minutt ble Brynhildsen spilt gjennom av Hestad. Start-keeper Jonas Deumeland stoppet avslutningen, men var uheldig da ballen spratt tilbake og over til Jesper Daland, som styrte inn ballen i eget mål.

Rett før slutt scorte blåtrøyene nok en gang og denne var kampens fineste. Wolff Eikrem fikk gå og gå før han fra 17-18 meter vinklet ballen opp i lengste kryss. Nydelig scoring av Eikrem som markerte seg godt etter innhoppet.

NTB_qiN_h81eAbg
Moldes Magnus Wolff Eikrem (tv) med praktscoring! Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB scanpix

Kampfakta:

Molde - Start (1-0) 5-0
Eliteserien, kampdag 17
Aker Stadion, Molde
5 august 2020 kl. 19.00

Mål:

1-0 Omoijuanfo (7)

2-0 Omoijuanfo (59)

3-0 Brynhildsen (68)

4-0 Brynhildsen (75)