Festfotball i årets siste kamp!

Molde kjørte over Sarpsborg i siste seriekamp og vant til slutt hele 5-0.

Det var en meget underholdende første omgang på Aker Stadion. Molde var klart det dominerende laget og gikk opp i ledelsen etter omgangen var halvspilt. Frispaket til Magnus Wolff Eikrem traff en hånd i feltet og det betydde straffe. Fra krittmerket var Leke James sikker og satte ballen iskaldt til venstre. Minutter etter doblet blåtrøyene med Mattias Moström. Molde-legenden og dagens kaptein spilte vegg med Martin Ellingsen og satte kula i lengste. Klassisk Moström-scoring!

Det tok ikke lang tid før 3-0 kom heller. Kampen var 38 minutter gammel da Molde vartet opp med nydelig tiki-taka-spill. Først var det Erling Knudtzon som dro av en mann og spilte inn til Ohi. Molde-spissen hoppet over ballen og Eikrem tok over. Moldes nummer 7 slo kula videre til Ellingsen som flikket den igjennom til Ohi. Chippen var nydelig og dermed stod det 3-0 til pause.

NTB_FuEmpq2p_QQ
Moldes Mattias Moström (midten) og lagkameratene feirer 2-0. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Etter hvilen fortsatte hjemmelaget å styre. Selv om kampbildet roet seg litt, la de på til 4-0 ganske raskt! Knudtzon la inn til Ohi som fikk vendet opp og avsluttet. Molde-spissen sitt andre for dagen!

Det så ut som det skulle ende 4-0 på Aker Stadion, men like før slutt vartet Ellingsen opp med en kjempescoring! Midtbanegeneralen starter kontringa og ser at Thomas står langt ute. Fra 45 meter fyrer han av en perle som går hele veien og inn i mål. Nyyydelig måte å avslutte sesongen på!

NTB_GWsI8ruOcp0
Moldes Martin Ellingsen (tv) feirer 5-0 etter et fantastisk langskudd fra 45 meter. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Kampfakta:

Molde - Sarpsborg (3-0) 4-0
Eliteserien, kampdag 30
Aker Stadion, Molde
19 desember 2020 kl. 15.30

Mål:

1-0 Leke James (25)

2-0 Mattias Moström (26)

3-0 Ohi Omoijuanfo (38)

4-0 Ohi Omoijuanfo (56)