Hjemmesmell

Det ble en tung dag på jobben da Molde tapte 0-1 hjemme mot Sandefjord.

Molde fikk en verst tenkelig start på kampen da Vales stanget inn ledelsen for Sandefjord allerede etter seks minutter spilt. Blåtrøyene hadde åpnet bra med gode kombinasjoner i angrepsspillet og var nære ved ett par anledninger. Først var det Etzaz Hussain som fant Ola Brynhildsen på bakerste stolpe på en corner. Unggutten klemte til til, men ballen skle av foten og endte til side for mål. Deretter var det Sheriff Sinyan sin tur. Stopperen startet kontringen og ble med inn i feltet på innlegget til Holmgren Pedersen. Sinyan forsøkte å stupheade, men fikk ikke nok klem på kula.

Etter scoringen tok Sandefjord over og kontrollerte i store deler av omgangen. Hjemmelaget slet med å skape sjanser, og hang rett og slett ikke sammen. Dermed gikk lagene til pause på 0-1.

NTB_h682pcR-Als
Marc Vales gir Sandefjord ledelsen. Foto: Terje Pedersen / NTB

Etter hvilen hevet Molde seg og satte press på Sandefjord. De klarte også å komme til flere sjanser, men effektiviteten manglet i de avgjørende øyeblikkene. Blant annet burde Ohi Omoijuanfo satt ballen i nettet etter 66 minutters spill da han upresset fikk skyte inne i boksen. Ballen gikk på utsiden av stengene og Sandefjord slapp med skrekken.

Hjemmelaget fikk en ny kjempesjanse ti minutter senere da Eikrem fyrte av mot nærmeste hjørne. Keeper Storevik reddet fint, og på returen kom Hestad som fikk avsluttet. Innbytteren traff nettveggen, men ble avvinket for offside.

Fem minutter før slutt fikk Molde en ny mulighet til å utligne og denne sjansen var stor! Ohi ble spilt gjennom av Aursnes og kom på skuddhold. Avslutningen var hardt, men den gikk i metallet og ut!

Molde presset på for poeng mot slutten av kampen, men Sandefjord holdt unna og kunne reise hjem til hvalfangerbyen med alle tre poengene i bagasjen.

NTB_NLPrsfkBoWk

15 Tobias Christensen

99 Ohi Omoijuanfo

10 Leke James