Viktig hjemmeseier mot Rapid Wien!

Molde tok tre solide poeng etter å ha vunnet 1-0 mot Rapid Wien i Europa League.

Det var en spennende første omgang på Aker Stadion. Hjemmelaget startet kampen på godt vis og kunne gått opp i føringen allerede etter 10 minutter spilt. Magnus Wolff Eikrem slo frisparket knallhardt inn i feltet mot Brynhildsen som stanget til. Headingen var god, men keeper Gartler vartet opp med en solid redning.

Etter en halvtime spilt fikk Molde en ny sjanse som var enda større! Ohi ble spilt opp og fikk lagt den igjen til Wolff Eikrem. Kapteinens avslutning ble reddet, men på returen hadde Ohi mulighet til å sette ballen på åpen kasse. Moldes nummer 99 fikk ikke et godt nok treff på ballen, noe som gjorde at den gikk til side for mål.

Dermed stod det målløst til pause. En omgang der Molde hadde mesteparten av spillet, men klarte ikke å få uttelling på sjansene. Bortelaget var absolutt ikke ufarlige. De skapte ikke veldig mye, men muligetene de hadde var store.

NTB_5fuRgMC7J74
Moldes Ohi Omoijuanfo og Magnus Wolff Eikrem (th) i aksjon mot Rapid Wien. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Etter hvilen fortsatte hjemmelaget å skape sjanser. Omgangen var 10 minutter gammel da Ohi fikk nok en gigantsjanse. MFK-spissen ble spilt gjennom av Eikrem, men avslutningen gikk rett på keeper. Der burde det stått 1-0! Bare minutter senere var Eikrem på farten igjen. Kapteinen slo et nydelig innlegg på bakre stolpe. Der dukket Fredrik Aursnes opp, men han fikk ikke et rent treff og ballen gikk over.

Men etter det 65 spilleminutt kom endelig scoringen! Molde spilte seg rundt på venstresiden og Kristoffer Haugen kom i full fart. Molde-backen fikk ballen og slo et perfekt innlegg inn i boksen. Der var Ohi på rett sted til rett tid og satte ballen i nettet. Blåtrøyene gikk opp til 1-0. Full fortjent ledelse!

Flere scoringer ble det ikke og Molde tok dermed tre viktige poeng i gruppespillet.

NTB_7q18qGgRicA
Moldes Stian Gregersen (th) gratulerer Ohi Omoijuanfo med 1-0. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Kampfakta:

Molde - Rapid Wien (0-0) 1-0
Europa League 2020/21, Runde 2
Aker Stadion, Molde
29 oktober 2020 kl. 21.00

Mål:

1-0 Ohi Omoijuanfo (65)

Molde

1 Andreas Linde

20 Henry Wingo