Molde-legenden Arne Legernes er død

MOLDE FOTBALLKLUBB mottok søndag den 14. august 2022 det triste budskap om at vår kjære ARNE LEGERNES døde samme dag, 91 år gammel.

Arne var klubbens første A- landslagsspiller og han debuterte for Norge den 8/5 1955 mot Ungarn. Arne spilte 41 A- landskamper med flagget på brystet i perioden 1955 til 1961. Arne’s ene B- landskamp spilte han i 1954.

For MOLDE FOTBALLKLUBB spilte Arne totalt 132 kamper for klubbens A- lag fra 1948 til og med 1957. Arne var en viktig brikke for klubben på laget som kvalifiserte seg til spill i hovedserien i 57/58 sesongen. Han fremsto også som et forbilde for klubbens yngre spillere og et bevis på at man kunne bli landslagsspiller fra Molde også.

ARNE LEGERNES spilte også i Hovedserien for Freidig og Larvik Turn. I tillegg har Arne virket som trener i sine nærområder for Stabæk, Asker og Jevnaker samt for det Norske ungdomslandslaget i 1970-71.

Molde Fotballklubb lyser fred over Arne Legernes minne.