Poengdeling i lokaloppgjøret

Det ble en tøff kamp da KBK gjestet Aker Stadion.

Det var en meget spennende start på lokaloppgjøret på Aker Stadion. Hjemmelaget åpnet best og skapte flere brukbare muligheter i løpet av de første minuttene. Etter fem minutter spilt fikk Leke James kampens første sjanse. Innlegget fra Kristoffer Haugen var godt, men avslutningen fra Molde-spissen gikk over mål. Samme mann fikk en ny mulighet fem minutter senere. James kom alene med McDermott og rundet keeperen. Det så ut som han var i offiside, men dommeren lot spillet gå. Moldes nummer 10 fikk avsluttet, men KBKs Ulvestad var våken og fikk reddet på strek.

Etter 12 minutter spilt kom kampens første scoring. Innlegget til Martin Ellingsen var perfekt og da kunne Etzaz Hussain enkelt sette inn 1-0. Det tok likevel ikke lang tid før bortelaget svarte, for minuttet etter utlignet de. Sørmo kom seg fint fri på høyresiden og fikk slått inn foran mål. På bakerste stolpe var Eliteseriens toppscorer, Amahl Pellegrino på rett sted til rett tid og satte inn utligningen.

Scoringen gav KBK energi og i det 23 spilleminutt gikk de opp i ledelsen. Faris Pemi snek seg inn foran Sinyan og stanget ballen i nettet. Flere mål ble det ikke, og lagene gikk dermed til pause på 1-2.

NTB_hsAWwwOv1VU
Moldes Ola Brynhildsen (tv) og Pål Erik Ulvestad i duell. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Etter hvilen var Molde dominerende i banespillet, men de slet med å omsette sjansene. Flere ganger kom de til gode muligheter som ble rotet bort, enten av en dårlig pasning eller en svak avslutning. Bortelaget lå også godt defensivt, noe som gjorde det vanskelig for blåtrøyene.

Store deler av andreomgang var rolig, sammenlignet med den første første omgang, og det så lenge ut som at KBK skulle ta alle tre poengene. Men like før slutt banket Fredrik Aursnes inn utligningen og da endte det med poengdeling.

NTB_vi7UszYZxgU
Erling Moe var ikke fornøyd med enkelte situasjoner. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Kampfakta:

Molde - Kristiansund (1-2) 2-2
Eliteserien, kampdag 24
Aker Stadion, Molde
8 november 2020 kl. 18.00

Mål:

1-0 Etzaz Hussain (11)

1-1 Amahl Pellegrino (13)

1-2 Faris Pemi (24)

2-2 Fredrik Aursnes (88)