MOLDE FOTBALLKLUBB BLE NUMMER TO I ÅRETS ARRANGØR KONKURRANSE 2022

Flere kriterier ligger til grunn ved bedømmelse av årets arrangør: forberedelser, organisering, sikkerhet samt tilrettelegging for sport, supportere og media.

Samtlige seriekamper bedømmes av NFF-delegater etter nevnte kriterier på en skala fra 1 til 10, hvor en 7er blir sett på som et godt arrangement.

- Det å bli nummer to i årets konkurranse igjen er en sterk motivasjon for det frivillige arrangørkorps i Stadions Venner og ansatte, det er små marginer mellom første og andreplass. Vi gratulerer Rosenborg. Året har vært fantastisk med NM-titler til både A-laget, J19 og G19, Seriemester 2022, årets trener, årets unge spiller, og sist men ikke minst årets forbilde. Det betyr mye for alle som elsker og bryr seg om Molde Fotballklubb, sier Arrangements/Mediesjef i Molde Fotballklubb, Per Lianes.

Molde FK har igjennom flere år vært høyt rangert i konkurransen, som Årets arrangør. Seks ganger tidligere har klubben vunnet, og de har aldri vært dårligere enn nummer tre.

Beste arrangør Eliteserien 2022

1. Rosenborg (7,71)

2. Molde (7,63)

3. Vålerenga (7,51)

Molde Fotballklubb takker frivillige i Stadions Venner, ansatte, publikum og supporterklubben Tornekrattet for innsatsen i 2022.