Molde Fotball AS søker Driftsleder

Molde Fotball AS er et aksjeselskap tilknyttet Molde Fotballklubb. Klubben spiller i Eliteserien og laget har hjemmebane på Aker Stadion i Molde. Aksjeselskapet har 17 ansatte, hvorav fire tilhører Driftsavdelingen. I fotballklubben er det om lag 75 medarbeidere. Driftsavdelingen i Molde Fotball AS har base på Aker Stadion, og drifter alle anlegg tilhørende Molde Fotballklubb og leverer tjenester til andre selskaper som er tilknyttet klubben. Dette gjelder spesielt Stadion Eiendom AS og Akerhallen AS.

Arbeidsgiver: Molde Fotball AS

Stillingstittel: Driftsleder

Frist: 31.1.2021

Ansettelsesform: Fast

Vi ser etter en operativ leder som selv tar aktiv del i verdiskapningen til Driftsavdelingen til Molde Fotball AS. Riktig kandidat trives i en hektisk arbeidshverdag og legger sin stolthet i den videre forvaltningen av et av Moldes viktigste signalbygg.

Klubbens verdier:

• Åpen
  • Disiplinert
  • Prestasjonsorientert
  • Engasjert

Arbeidsoppgaver

• Ansvarlig for drift av næringseiendom og idrettsanlegg
  • Operativt driftsarbeid og prosjektgjennomføring
  • Utøve motiverende og inkluderende ledelse med personalansvar for driftsmedarbeiderne
  • Økonomioppfølging av driftsbudsjett
  • Løpende prioritering av driftsoppgaver
  • Innkjøp av materiell og tjenester, samt leverandøroppfølging
  • Prosjektledelse og gjennomføring
  • Kampdagsrelaterte oppgaver tilhørende Aker Stadion

Kvalifikasjoner og egenskaper

• Allsidig og praktisk anlagt, gjerne med faglig bakgrunn fra relevant(e) håndverksfag
  • Erfaring fra drift og vedlikehold av bygg
  • Strukturert anlagt og systematisk i forbindelse med planlegging og gjennomføring av arbeidsoppgaver
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Positiv og god lagspiller, med samarbeidsegenskaper som evner å bygge velfungerende team
  • Erfaring med prosjekt- og innkjøpsledelse

Molde Fotball tilbyr

• En unik operativ lederrolle tilknyttet topp- og breddeidretten
  • Spennende, varierte, utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver og prosjekter
  • Et prestasjonsorientert og engasjerende arbeidsmiljø
  • En stilling med stor grad av selvstendighet

Stillingen inngår i Driftsavdelingen og rapporterer til Økonomi- og Driftsansvarlig (CFO/COO) Odin Holm Olsen. Samlet søknad med søknadsbrev, CV og vitnemål, sendes til [email protected].  Søknaden behandles konfidensielt og vurderes fortløpende. Ta gjerne kontakt med CFO/COO ved spørsmål om stillingen (+47 99411399).