Solid gjennomføring i årets første treningskamp

Molde startet året på god vis da de vant hele 4-0 mot Brattvåg på Aker Stadion.

Molde tok imot Brattvåg til årets første treningskamp. De startet også bra for allerede etter minuttet spilt gikk blåtrøyene opp i føringen. Det var unggutten Lloyd Fagerlie som kontrollerte inn scoringen etter et hjørnespark. Fin åpning på kampen!

Sjanse på sjanse!

Hjemmelaget fortsatte å skape sjanser, men de slet med å sette ballen i nettet. Først var det Martin Ellingsen som kunne sette ballen i nettet på åpen kasse etter innlegget fra Mathias Fjørtoft Løvik. Midtbanespilleren hadde nok av tid, men klarte å sette ballen i stolpen. Like etter fikk Tobias Christensen muligheten når han mottok ballen av Brynhildsen. Moldes nummer 15 kom alene med keeper, men fikk et langt førstetouch. Da kunne Brogaard enkelt rydde unna.

Etter 20 minutter spilt på Aker Stadion fikk Molde nok en kjempesjanse. Emil Breivik var sterk i forarbeidet og sendte igjennom Brynhildsen. Angrepsspilleren var i god posisjon, men fikk ikke den beste avslutningen. Like etter kom endelig 2-0! Christensen spilte til Brynhildsen, som sendte to Brattvåg-spillere i pølseboden før han avsluttet. Keeper måtte gi retur og der var Mathis Bolly våken! Dagens Molde-spiss fikk en enkel jobb med øke ledelsen til 2-0.

Flere mål ble det ikke før pause og det stod dermed 2-0 til hjemmelaget. Molde hadde god kontroll på de første 45, men slurvet litt tid tider grunnet lite kamptrening.

Målshow

Etter hvilen fortsatte Molde å holde på ballen, men de skapte ikke like mye. Men med drøye ti minutter igjen av kampen løsnet det! Eirik Ulland Andersen startet det hele med en pasning til Wolff Eikrem, som sendte den videre Eirik Hestad. Moldes nummer 19 driblet bort to stykk før han satte ballen i hjørnet.

Like etter la kapteinen på til 4-0! Aursnes spilte ut til Birk Risa som mye rom på kanten. Venstrebacken slo en nydelig ball inn i feltet, og der fikk Eikrem en enkel jobb ved å sette 4-0.

Slik endte det også på Aker Stadion, i det som ble årets første treningskamp. Det var en komfortabel seier for Molde, som har startet oppladningen mot Europa League-kampene for fullt!

Kampfakta:

Molde - Brattvåg (2-0) 4-0
Treningskamp
Aker Stadion, Molde
28 januar 2021 kl. 17.00

Mål:

1-0 Lloyd Fagerlie (2)

2-0 Mathis Bolly (28)

3-0 Eirik Hestad (78)

4-0 Magnus Wolff Eikrem (81)

Molde

1 Andreas Linde

27 Marcus Holmgren Pedersen

6 Stian Rode Gregersen

40 Adrian Cortes Ugelvik

32 Mathias Fjørtoft Løvik

11 Martin Ellingsen

25 Emil Varhaugvik Breivik

31 Lloyd Fagerlie

15 Tobias Christensen

22 Ola Brynhildsen

30 Mathis Bolly

Innbyttere: Mathias Ranmark, Martin Bjørnbak, Birk Risa, Etzaz Hussain, Fredrik Aursnes, Eirik Hestad, Magnus Wolff Eikrem, Eirik Ulland Andersen, Erling Knudtzon.